گروه اجتماعی- وزیر آموزش و پرورش، با انتشار ویدیویی به بیان سخنانی پیرامون بازتاب صحبتهایش درباره مدارس غیردولتی در یکی از برنامههای تلویزیونی پرداخت و گفت: نسبت ناروای تبعیض به این دولت با این عملکرد، هیچ خریداری نخواهد داشت. به گزارش مناقصهمزایده، رضامراد صحرایی؛ با انتشار ویدیویی در کانال مرکز اطلاعرسانی و روابطعمومی وزارت آموزش […]
گروه اجتماعی- وزیر آموزش و پرورش، با انتشار ویدیویی به بیان سخنانی پیرامون بازتاب صحبتهایش درباره مدارس غیردولتی در یکی از برنامههای تلویزیونی پرداخت و گفت: نسبت ناروای تبعیض به این دولت با این عملکرد، هیچ خریداری نخواهد داشت. به گزارش مناقصهمزایده، رضامراد صحرایی؛ با انتشار ویدیویی در کانال مرکز اطلاعرسانی و روابطعمومی وزارت آموزش و پرورش در شبکه شاد، در واکنش به بازتاب سخنانش در یکی از برنامههای تلویزیونی درباره مدارس غیردولتی، اظهار کرد: موضوع عدالت دال مرکزی همه فعالیتهای دولت سیزدهم است. وی با بیان اینکه انقلاب ما برای عدالت بهوقع پیوسته است، تصریح کرد: عمل عادلانه و فعالیت واقعی برای تحقق عدالت یک چیز است و شعار دادن عدالت آموزشی چیز دیگری است. عدالت آموزشی از ارکان برنامهریزی نظام تعلیم و تربیت است و سیاسی کردن این مفهوم هم ظلم به عدالت و هم ظلم به ملت است. صحرایی؛ درخصوص اهتمام وزارت آموزش و پرورش به مدارس دولتی، تصریح کرد: ما تقویت مدارس دولتی را بخشنامه و تعیین کردیم؛ تمام معلمانی که در مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی، هیأت امنایی و… تدریس میکنند، باید ۱۲ ساعت از ساعات کاری خود را در مدارس عادی دولتی تدریس کنند. سعی کردیم مجوزی به مدرسه غیردولتی ندهیم و یا در مناطقی که تراکم زیاد است و نیاز به مدرسه داریم مجوز بدهیم. همچنین با مؤسساتی که از اصول و قانون عدول کرده بودند برخورد کردیم و در این راستا بیش از هزار مدرسه که در چارچوب فعالیت نکردند، تعلیق شدند و یا مدیر آنها عوض شد. وی تأکید کرد: در مورد نظارت بر مدارس غیردولتی و حمایت ویژه از مدارس دولتی به ویژه مدارس عادی دولتی تعارفی با هیچ کس نداریم. وزیر آموزش و پرورش، افزود: از مدیران خود خواستیم فرزندانشان را در مدارس دولتی ثبتنام کنند و اگر فرزندشان در مدرسه غیردولتی درس میخواند، تقاضا کردیم در سال جدید فرزند خود را به مدرسه دولتی آورند. اگر مدیری سهمی در مدرسه غیردولتی داشت، یا خودش مدرسه غیردولتی داشت یا سهامدار بود، او را بهکارگیری نکردیم. بخشنامه تعارض منافع را صادر کردیم و این اقدامات نشان میدهد این دولت در اجرای عدالت آموزشی جدی است. وی همچنین به رایگان شدن تحصیل دانشآموزان تیزهوش راه یافته به مدارس سمپاد که در چهار دهک اول درآمدی قرار دارند، اشاره و این امر را در راستای عدالت آموزشی عنوان کرد و ادامه داد: این دولت توجه ویژه به مدارس عشایری و روستای مرکزی کرده است. بعد از مدتها سرانههای خوبی به آنها داد. در مواردی دو برابر و حتی بیشتر سرانه داده است. هر وسیله کمکآموزشی، تجهیزات ورزشی و کمکورزشی که به دستمان رسید برای بچههای محروم فرستادیم. اولویت ما آنها بودند. بیش از سه میلیون جلد کتاب به مناطق محروم فرستاده شد و بیش از ۲۰ هزار کتابخانه کلاسی در مناطق محروم ایجاد شد. وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این دولت درعمل به دنبال تحقق عدالت آموزشی است، خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم توسعه دغدغه ما آوردن احکام به نفع بچههای مناطق محروم بود. بعد از ۱۷ سال دوره کاردانی را برای مناطق مرزی، روستایی و عشایری احیاء کردیم و طرح ویژه عدالت آموزشی برای استانهایی که نیاز به مراقبت ویژه داشتند قرار دادیم. زیر نظر معاون اول طرح ویژهای برای سیستانوبلوچستان در حال اجراست. صحرایی؛ در پایان سخنان خود، تأکید کرد: بنابراین نسبت ناروای تبعیض به این دولت با این عملکرد، هیچ خریداری نخواهد داشت. رفع تبعیض آموزشی و دستیابی به عدالت آرمانی است که ما شبانهروز در پی آن خواهیم کوشید و اطمینان داریم نتایج آن به نفع کل کشور خواهد بود.
دیدگاه بسته شده است.