دبیر سابق اتحادیه نساجی و پوشاک مطرح کرد مانع تراشی وزارت صنعت در ثبت نمایندگی برندهای خارجی یک کارشناس صنعت نساجی با بیان اینکه روند ثبت نمایندگیهای برندهای خارجی در کشور با مشکلات متعددی روبه رو شده، گفت: عدم همکاری وزارت صنعت با فعالان بازار باعث شده تا به جای کار قانونی فضا برای فعالیتهای […]
دبیر سابق اتحادیه نساجی و پوشاک مطرح کرد
مانع تراشی وزارت صنعت در ثبت نمایندگی برندهای خارجی
یک کارشناس صنعت نساجی با بیان اینکه روند ثبت نمایندگیهای برندهای خارجی در کشور با مشکلات متعددی روبه رو شده، گفت: عدم همکاری وزارت صنعت با فعالان بازار باعث شده تا به جای کار قانونی فضا برای فعالیتهای زیرزمینی ایجاد شود.
مهدییکتا در گفتوگو با تسنیم، با اشاره به بخشنامه وزارت صنعت مبنی بر لزوم ثبت برندهای خارجی در کشور اظهارکرد: مطابق این بخشنامه نمایندگیهای فروش برندهای خارجی باید به سایت اعلامی وزارت صنعت مراجعه کرده و کد رهگیری دریافت کنند.
وی افزود: در حال حاضر فقط تعداد اندکی از نمایندگیها اقدام ثبت نام پیدا کرده و مابقی علیرغم مراجعههای متعدد به وزارت صنعت موفق به ثبتنام نشدهاند.
دبیر سابق اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با بیان اینکه با وجود ابلاغ این بخشنامه مانع تراشیهایی باعث شده تا روند ثبت نمایندگیها در کشور با مشکلات متعددی روبهرو شود، افزود: قرار بود اقدامات لازم برای مدیریت بازار کالاهای خارجی انجام شود اما عدم همکاری وزارت صنعت با فعالان بازار باعث شده تا به جای کار قانونی فضا برای فعالیتهای زیرزمینی فراهم شود.
یکتا با اعلام اینکه در بخشنامه گفته شده برای ثبت نمایندگی باید ۲۰ درصد ساخت داخل از همان ابتدا رعایت شود، تصریحکرد: برخی بدون رعایت این موضوع نمایندگیها را ثبت کردهاند. البته به اعتقاد بنده در ابتدای همکاری با برندهای خارجی نمیتوان ۲۰ درصد را اجرایی کرد بلکه باید به مرور این شرط اجرایی و حتی افزایش پیدا کند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.