رقابت شرکت‌های بیمه‌ای به جای قیمت‌شکنی باید بر سر کیفیت خدمات باشد

مدیرعامل بیمه البرز رقابت شرکت‌های بیمه‌ای به جای قیمت‌شکنی باید بر سر کیفیت خدمات باشد مدیرعامل بیمه البرز با بیان این‌که اکنون برخی شرکت‌های بیمه از طریق قیمت شکنی به‌دنبال جذب مشتری هستند، گفت: رقابت میان شرکت‌های بیمه‌ای باید بر مبنای خدمات و نه قیمت باشد. رسول تاجدار در حاشیه بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها […]

مدیرعامل بیمه البرز

رقابت شرکت‌های بیمه‌ای به جای قیمت‌شکنی باید بر سر کیفیت خدمات باشد

مدیرعامل بیمه البرز با بیان این‌که اکنون برخی شرکت‌های بیمه از طریق قیمت شکنی به‌دنبال جذب مشتری هستند، گفت: رقابت میان شرکت‌های بیمه‌ای باید بر مبنای خدمات و نه قیمت باشد.

رسول تاجدار در حاشیه بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با ایرنا، درباره قیمت‌شکنی و رقابت میان شرکت‌های بیمه برای جذب مشتری افزود: متأسفانه رقابت از طریق قیمت شکنی، اکنون در بین برخی شرکت‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: البته خوشبختانه بیمه مرکزی کنترل‌های لازم را انجام می‌دهد، اما همچنان این موضوع ادامه دارد.

تاجدار با بیان این‌که بازار ایران از نظر بیمه، بازار ناکارایی است، افزود: گرچه رقابت، جزو ذات بازار است، اما ادامه این روند در نهایت، شرکت‌هایی که پایبند اصول بازار نباشند را به زمین خواهد زد.

مدیرعامل بیمه البرز درباره ادعای وضعیت مالی نامناسب شرکت‌های بیمه‌ای و ناتوانی آنها از پرداخت مطالبات گفت: برخی شرکت‌ها از لحاظ مالی وضعیت مناسبی ندارند.

وی افزود: بخشی از مشکلات بیمه‌ها به نگاه مسؤولان بازمی‌گردد که نگاهی اجتماعی است و نگاه اقتصادی به بیمه وجود ندارد.

تاجدار تصریح کرد: متأسفانه به این موضوع توجه نمی‌شود که شرکت‌های بیمه‌ای، بنگاه‌هایی هستند که در بورس حضور دارند و سهامداران با هدف کسب سود، اقدام به خرید سهام آنها کرده‌اند.

مدیرعامل بیمه البرز با بیان این‌که بازدهی صنعت بیمه در پارسال ۱۲ درصد بوده گفت: در شرایط موجود، مقایسه نرخ سود شرکت‌های بیمه‌ای با سایر بازار‌‌ها مانند سود بانکی نشان می‌دهد که بیمه‌ها نصف آنها نیز سود ندارند.

 

مدیرعامل بیمه البرز افزود: وجود چنین مشکلاتی موجب می‌شود که شرکت‌های بیمه‌ای برای تأمین مالی به رقابت مالی مخرب روی بیاورند که در بلند مدت باعث می‌شود این شرکت‌ها از اجرای تعهدات خود باز بمانند.