معاون حملونقل وزیر راهوشهرسازی، ضمن تأکید بر نقش قابلتوجه بنادر در توسعه مناطق ساحلی، از بنادر بهعنوان حلقهای از زنجیره لجستیکی کشور یاد کرد که باعث ایجاد ارزشافزوده میشوند و حملونقل جهانی را تسهیل میکنند. به گزارش مناقصهمزایده، شهریار افندیزاده؛ با اشاره به نقش لجستیکی مهم بنادر دریایی در زنجیره تأمین کشور، آنها را بهعنوان […]
معاون حملونقل وزیر راهوشهرسازی، ضمن تأکید بر نقش قابلتوجه بنادر در توسعه مناطق ساحلی، از بنادر بهعنوان حلقهای از زنجیره لجستیکی کشور یاد کرد که باعث ایجاد ارزشافزوده میشوند و حملونقل جهانی را تسهیل میکنند. به گزارش مناقصهمزایده، شهریار افندیزاده؛ با اشاره به نقش لجستیکی مهم بنادر دریایی در زنجیره تأمین کشور، آنها را بهعنوان نقاط تقاطع بین حملونقل دریایی، هوایی، زمینی و محل انتقال کالاها از یک وسیله حملونقل به دیگری دانست و تأکید کرد: استفاده از بنادر دریایی بهعنوان هاب لجستیک امکان افزایش حملونقل چندوجهی، افزایش سرعت و کارایی در حملونقل و دسترسی به بازارهای جهانی و کاهش هزینههای حملونقل را فراهم میکند. دبیر ستاد مراکز لجستیک کشور، همچنین مطرح کرد: برای برخی از محصولات، اقتصادیترین راه، حملونقل دریایی است. این موضوع بهویژه در مورد کالاهای فله و محمولههای بستهبندیشده بزرگ که مسافتهای طولانی را طی میکنند صدق میکند. حملونقل دریایی کالاها نقش کلیدی در تجارت خارجی به ویژه تجارت فراقارهای جهان دارد و بدون وجود حملونقل دریایی، واردات و صادرات کالا که پایه تجارت مدرن جهانی است، امکانپذیر نیست. معاون حملونقل وزیر راهوشهرسازی، بنادر را بهعنوان حلقهای از زنجیره لجستیکی کشور دانست که باعث ایجاد ارزشافزوده میشوند و در این خصوص، تصریح کرد: بنادر با ایجاد شبکه لجستیک کشور، از یک سیستم توزیعی انبارگرا که وظیفهاش تخلیه و بارگیری کالاهای انبار شده در محوطههای بندر است، تبدیل به یک سیستم توزیعی میشوند که محل، زمان و شیوه استفاده از هر یک از روشهای حملونقل را به منظور بهینهسازی کل شبکه به صورت دقیق تعیین میکند. افندیزاده؛ تأکید کرد: ایجاد مراکز لجستیک در بنادر دریایی میتواند تأثیر مهمی بر رشد اقتصادی و توسعه مناطق ساحلی داشته باشد. همچنین بهبود وضعیت لجستیکی در بنادر دریایی نیازمند توجه به زیرساختها، فناوریها، فرآیندها و همکاری بین دولت و بخشخصوصی است که با انجام آنها، میتوان بهبود قابلتوجهی در عملکرد بنادر دریایی و رشد اقتصادی مناطق ساحلی را تجربه کرد. وی اظهار کرد: در راستای تحقق نقش لجستیکی مهم بنادر دریایی، پهنههای ششگانه بندری کشور شامل چابهار، بندرعباس و بندر امامخمینی(ره) بهعنوان شهر لجستیک و بندر امیرآباد، بوشهر و جاسک بهعنوان دهکده لجستیک در سند آمایش مراکز لجستیک کشور تعیین شده است. معاون حملونقل وزیر راهوشهرسازی، بیان کرد: مطالعات جانمایی مراکز لجستیکی در پهنههای بندری ششگانه توسط سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد و کلیات طرح جانمایی در ستاد مراکز لجستیک کشور به تصویب رسید. در این راستا موضوع بررسی و تخصیص اراضی منتخب در دستور کار استانهای مربوطه قرار گرفته است تا اقدامات بعدی به منظور سرمایهگذاری مراکز لجستیک در این پهنهها انجام شود. افندیزاده؛ افزود: امید میرود با ایجاد مراکز لجستیک، از طریق توسعه زیرساختهای حملونقل، افزایش ظرفیت بنادر، بهبود فرآیندهای صادرات و واردات، استفاده از فناوریهای نوین، توسعه زیرساختهای ارتباطی و افزایش تعامل منطقهای، وضعیت لجستیکی در بنادر دریایی بهبود یابد و منجر به رشد اقتصادی و توسعه مناطق ساحلی شود.
دیدگاه بسته شده است.