عضو کمیسیون صنایع مجلس، با اشاره به اینکه واردات خودرو میتواند جلوی زیادهخواهی خودروسازان و درخواستهای مکرر آنها برای افزایش قیمت را بگیرد، گفت: امیدواریم وزیر صمت که خود نیز مصمم به واردات خودرو است این موضوع را عملیاتی کند. به گزارش مناقصهمزایده، عضو کمیسیون صنایع مجلس، گفت: در صورتی که واردات خودرو بهدرستی انجام […]
عضو کمیسیون صنایع مجلس، با اشاره به اینکه واردات خودرو میتواند جلوی زیادهخواهی خودروسازان و درخواستهای مکرر آنها برای افزایش قیمت را بگیرد، گفت: امیدواریم وزیر صمت که خود نیز مصمم به واردات خودرو است این موضوع را عملیاتی کند. به گزارش مناقصهمزایده، عضو کمیسیون صنایع مجلس، گفت: در صورتی که واردات خودرو بهدرستی انجام نشود خودروسازان به بازی افزایش قیمت ادامه میدهند. دهقانی؛ درباره عدم تعیینتکلیف قیمت خودروهایی مانند شاهین اتوماتیک و اطلس که در دومین طرح سامانه یکپارچه فروش خودرو به فروش رفته است، گفت: قیمت این خودروها باید هرچه سریعتر تعیینتکلیف شود؛ ما نیز این موضوع را در کمیسیون صنایع و معادن مجلس پیگیری میکنیم. نماینده مردم ورزقان در مجلس، افزود: هرچند این موضوع را پیگیری میکنیم، اما سیاستها باید به سمتی پیش رود که خودروسازان نه تنها به دنبال افزایش قیمت نباشند، بلکه ناچار شوند برای جذب مشتری به سراغ کاهش قیمت نیز روند. عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، درباره تلاش خودروسازان برای افزایش مجدد قیمت خودرو، تصریح کرد: خودروسازان همواره این بحث را مطرح میکنند و در سال چندین بار خواستار افزایش قیمت هستند. وی با بیان اینکه مجلس با تصویب قانون واردات خودروهای کارکرده و نو، بستر افزایش عرضه خودرو را فراهم کرد، ادامه داد: در صورتی این قوانین به درستی اجرایی شود خودروسازان ناچار میشوند که در وهله نخست خودروهای باکیفیت تولید کنند تا توان رقابت با خودروهای وارداتی را داشته باشند و در گام بعدی با کاهش هزینه تولید، قیمت خودروها را کاهش دهند. دهقانی؛ اضافه کرد: اگر دولت ارادهای برای اجرای درست این قوانین نداشته باشد و هر روز با مسائلی مثل کمبود ارز، مسائل زیستمحیطی و… مانع واردات شود، روش فعلی خودروسازان برای افزایش قیمت همواره ادامه خواهد داشت. وی با بیان اینکه در صورتی که واردات خودرو بهدرستی انجام نشود خودروسازان همچنان به بازی افزایش قیمت خود ادامه میدهند، گفت: امیدواریم وزیر صمت که خود نیز مصمم به واردات خودرو است این موضوع را عملیاتی کند تا شاهد کاهش قیمت خودروهای تولید داخل باشیم.
سهمیه CBU (خودروی کامل آماده تحویل به مشتری) در سال ۱۴۰۴ براساس سهمیه اعلامی از سوی وزارت صنعت،معدنوتجارت در سامانه جامع تجارت اعمال شده است. به گزارش مناقصهمزایده، سامانه جامع تجارت در اطلاعیهای اعلام کرد: پیرو تصمیم وزارت صنعت،معدنوتجارت درخصوص سهمیه واردات سال ۱۴۰۴، به اطلاع رسانده میشود سهمیه واردات CBU (خودروی کامل آماده تحویل […]
درحالی که در سال گذشته بیش از ۶۰هزار دستگاه انواع خودرو وارد کشور شده است، سیاستگذاری غلط در قانون بودجه، ممکن است منجر به وقوع یک شوک تورمی در بازار خودرو شود. به گزارش تسنیم، بررسیهای انجامشده نشان میدهد که در سال ۱۴۰۳، حدود ۶۰ هزار دستگاه از انواع خودروهای برقی، بنزینی و هیبریدی به […]
با ازسرگیری واردات خودرو در سال ۱۴۰۱، قوانین و ضوابط سفارش و ورود خودروهای خارجی به کشور بهطور پیوسته دستخوش تغییرات متعددی شده است. اما قوانین جدید واردات در سال جدید، شامل دو عامل مهم میشود که میتواند چالشهای بزرگی را به ویژه برای واردکنندگان و متقاضیان به وجود آورد. به گزارش مناقصهمزایده، براساس قانون […]
واردات خودرو از اسفند ۱۴۰۱، یعنی تقریباً دو سال قبل در چنین برههای با سروشکلی جدید از سرگرفته شد. آمار و ارقام نشان میدهد در این مدت هیچ سنخیتی بین عرضه و تقاضا وجود نداشته و در هر مرحله از پیشفروش، صف متقاضیان تفاوت معناداری با حجم عرضه پیدا کرده است. بهگزارش فرارو، کنترل بازار […]
دیدگاه بسته شده است.