همه چیز در مورد یک احتمال هیجان‌انگیز

گزارش «لیورپول اکو» درمورد سردار همه چیز در مورد یک احتمال هیجان‌انگیز باشگاه لیورپول قصد دارد برای یافتن جانشینی مناسب برای دنی اینگز و سادیو مانه، سردار آزمون، مهاجم ایرانی روستوف را به خدمت بگیرد. به گزارش «ورزش سه»، دنی اینگز به علت مصدومیت تا پایان فصل قادر به همراهی مرسی‌سایدی‌ها نیست و سادیومانه نیز […]

گزارش «لیورپول اکو» درمورد سردار

همه چیز در مورد یک احتمال هیجان‌انگیز

باشگاه لیورپول قصد دارد برای یافتن جانشینی مناسب برای دنی اینگز و سادیو مانه، سردار آزمون، مهاجم ایرانی روستوف را به خدمت بگیرد.

به گزارش «ورزش سه»، دنی اینگز به علت مصدومیت تا پایان فصل قادر به همراهی مرسی‌سایدی‌ها نیست و سادیومانه نیز حداقل یک ماه را به علت حضور در مسابقات جام‌ملت‌های آفریقا از ترکیب لیورپول دور خواهد بود. یورگن‌کلوپ نیز هفته گذشته تأکید کرد که در فصل نقل و انتقالات زمستانی، در پی تقویت خط حمله تیم خود خواهد بود. در حال حاضر، روبرتوفیرمینیو، اوریگی و دنیل‌استوریچ، گزینه‌هایی هستند که می‌توانند در پست‌های هجومی مرسی‌سایدی‌ها به میدان بروند اما یورگن‌کلوپ معتقد است آن‌ها در ادامه فصل، برای حضور در چالش‌های بزرگ، به تقویت خط حمله خود احتیاج دارند.

کلوپ در این رابطه گفت: ما همیشه شرایط بازار نقل و انتقالات را زیر نظر داریم. البته باید عنوان داشت که تیم ما باید برای اتفاقات مختلف آماده باشد که یکی از آن‌ها می‌تواند مصدوم شدن بازیکنان در ادامه فصل باشد. ما از قبل هم می‌دانستیم که سادیومانه در مقطعی از فصل به علت حضور در مسابقات جام‌ملت‌های آفریقا غایب خواهد بود و از شنیدن این اتفاق متعجب نشدیم.اما با این تفاسیر، ما قصد داریم شرایط بازار نقل و انتقالات را مورد بررسی قرار دهیم. در حال حاضر در پست مهاجم نوک ما ۳ بازیکن داریم که به نظر کافی می‌رسد اما خواسته من، تقویت تیم در پست بال‌های کناری (وینگر) است. علی‌رغم حفظ تمایل لیورپول به جذب کریستین‌پولیسیچ از دورتموند، دپارتمان استعدادیابی باشگاه لیورپول، سردارآزمون را به عنوان یک هدف جالب زیر نظر گرفته است و با توجه به عملکرد بسیار خوب این مهاجم ایرانی در باشگاه روستوف، تمایل لیورپول برای جذب سردار آزمون خیلی هم عجیب به نظر نمی‌رسد.

 سردار آزمون، لیونل مسی فوتبال ایران؟

 سبک بازی سردار شبیه ستارگان امروز دنیای فوتبال و بر پایه قدرت حمل توپ، مهارت استفاده مناسب از موقعیت و قدرت دریبلینگ مناسب بنا شده است. علی‌رغم آمار گلزنی معمولی او در روستوف که البته بی‌ربط به سبک دفاعی حاکم بر لیگ این کشور نیست، سردار در عرصه ملی موفق به ثبت آماری بسیار خوب گلزنی شده است. سردار در سن ۱۹ سالگی توسط کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران در لیست ابتدایی بازیکنان اعزامی به جام‌جهانی قرارگرفت اما در نهایت توفیقی برای حضور گرفتن در بین ۲۳ بازیکن نهایی راه یافته به جام جهانی پیدا نکرد. با این تفاسیر، او موفق به زدن ۱۶ گل در ۲۲ بازی ملی شده است و در تابستان امسال، این مهاجم جوان در برابر تیم ملی مقدونیه موفق به ثبت هت‌تریک شد. پس به نظر می‌رسد که مقایسه او با مسی کمی دور از انتظار باشد زیرا با توجه به قامت مناسب سردار، او در پیکارهای هوایی نیز تبحر ویژه‌ای دارد.

نگرانی‌های احتمالی درمورد خرید این مهاجم جوان

تاریخ نشان داده است که انتقال بازیکنی از لیگ روسیه به لیگ برتر معمولاً پر سر و صدا بوده است. ستارگانی مثل آندره‌آرشاوین و رومن پاولیچنکو، شروع بسیار خوبی را در فوتبال جزیره تجربه کرده‌اند اما معمولاً در حفظ روند خوب خود توفیقی نیافته‌اند. سلمان‌راندان، جدید‌ترین نمونه‌ای است که از روسیه به جزیره مهاجرت کرده است اما علی‌رغم ارایه نمایشی خوب در وست‌بروم، به زمان زیادی برای تطبیق‌پذیری با فضای فوتبال در انگلیس احتیاج داشت. اما نکته جالب در مورد سردار، آمار گلزنی او و تعداد گل‌های به ثمر رسیده توسط این مهاجم جوان با ضربه سر نسبت به پا است. با این تفاسیر، شاید او با توجه به سبک فوتبال انگلیس، قادر است راحت‌تر با این مهاجرت هماهنگ شود.

امکان‌سنجی پیوستن سردار به لیورپول

 اخبار زیادی در رابطه با تمایل تیم‌هایی مثل بورسیا دورتموند، مارسی، شالکه و لورکوزن به جذب سردار شنیده شده است و علی‌رغم این‌که خود او نیز از هواداران سرسخت رئال‌مادرید محسوب می‌شود، باید از لیگ برتر جزیره به عنوان مقصد مورد نظر او در آینده یاد کرد.