مهدی قرهداغلی – با جدی شدن واردات خودرو، موضوع گواهی اسقاط خودروهای اسقاطی بسیار مورد توجه قرار گرفته، بهطوری که براساس تصمیم جدید ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، تمامی خودروهای تولیدی و وارداتی برای شمارهگذاری به گواهی اسقاط نیاز دارند. به گزارش مناقصهمزایده، در این باره، سیدامیر احمدی؛ دبیر انجمن مراکز اسقاط و […]
مهدی قرهداغلی – با جدی شدن واردات خودرو، موضوع گواهی اسقاط خودروهای اسقاطی بسیار مورد توجه قرار گرفته، بهطوری که براساس تصمیم جدید ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، تمامی خودروهای تولیدی و وارداتی برای شمارهگذاری به گواهی اسقاط نیاز دارند. به گزارش مناقصهمزایده، در این باره، سیدامیر احمدی؛ دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کل کشور، گفت: با عملیاتی شدن واردات خودرو و اجرای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، هدفگذاری اسقاط سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در برنامه هفتم توسعه محقق شده و شاهد کاهش قابلتوجه قیمت خودرو در بازار خواهیم بود. احمدی؛ درخصوص هدفگذاری تولید سه میلیون خودرو و اسقاط ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال طبق برنامه هفتم توسعه، اظهار داشت: در سالهای ۹۰ تا ۹۳ که واردات خودرو به کشور آزاد بود و از آن بهعنوان دوران طلایی اسقاط خودروهای فرسوده یاد میشود، حدود یک میلیون و ۳۵۰ دستگاه خودرو از رده خارج شده است. وی با اشاره به اینکه در این مقطع زمانی قیمت خودرو در بازار به کمتر از قیمت نمایندگیها رسید، یادآور شد: متأسفانه از سال ۹۳ بهبعد و با ممنوعیت واردات خودرو به کشور، خروج خودروهای فرسوده نیز متوقف شده و با سونامی خودروهای فرسوده در کشور مواجه شدیم. دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کل کشور، با اعلام اینکه سال گذشته حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار دستگاه خودرو از رده خارج شده است، عنوان کرد: علیرغم اینکه طبق قانون بودجه۱۴۰۱، ۱۰درصد از تولید خودروسازان به جایگزینی خودروهای فرسوده اختصاص پیدا کرد و طرح جایگزینی خودروهای فرسوده از نیمه دوم سال گذشته اجرایی شد اما خروج خودروهای فرسوده آن طور که باید محقق نشد. احمدی؛ با اشاره به اینکه هماکنون ۳۰ هزار گواهی روی صفحه مراکز اسقاط موجود است و مراکز اسقاط قادر به تأمین گواهی موردنیاز برای تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو و موتورسیکلت هستند، خاطرنشان کرد: با عملیاتی شدن واردات خودرو و اجرای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، هدفگذاری اسقاط سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در برنامه هفتم توسعه محقق شده و شاهد کاهش قابلتوجه قیمت خودرو در بازار خواهیم بود. همچنین جلال رشیدیکوچی؛ گفت: در قانون ساماندهی بازار و صنعت خودرو آمده است بهازای ساخت، تولید و واردات باید خودرو اسقاط و از رده خارج شود. برای چه منظوری این اتفاق میافتد؛ برای اینکه هم میزان تعداد خودرو و هم میزان آلودگی در کشور کنترل شود و هم آن مبلغی که بهعنوان اسقاطی از رده خارج کردن خودرو داده میشود کمک به محیطزیست باشد.» یک نماینده مجلس شورای اسلامی، افزود: «بنا شده است معادل یکونیم درصد قیمت خودروهای وارداتی، گواهی اسقاط خودرو برای افرادی که میخواهند خودرو وارد کنند صادر شود و با پرداخت آن بتوانند خودرو وارد کنند.»
در سال ۱۴۰۳ صنعت خودروسازی ایران با اسقاط بیش از ۳۴۹ هزار دستگاه خودروی فرسوده، شاهد رشد ۳۵۵ درصدی در این حوزه بوده است. این آمار در مقایسه با اسقاط حدود ۷۷ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۲ نشاندهنده جهش چشمگیری است. با این حال بررسی سیاستهای پیشین پرسشهایی را در ارتباط با پایداری و اثربخشی […]
مهدی قرهداغلی- معاون وزیر صمت، در همایش بهرهبرداری از طرحها و پروژههای سیانجی با تأکید بر تدوین نقشهراه بلندمدت برای تنوعسازی به سبد سوخت کشور، گفت: این نقشهراه باید روشن و مشخص برای صنعت خودروی کشور تدوین شود. به گزارش مناقصهمزایدهف فرشاد مقیمی؛ با اشاره به لزوم پیگیری همزمان نوسازی ناوگان حملونقل، متنوعسازی سبد سوخت […]
رئیس ستاد نوسازی ناوگان حملونقل و اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: رشد ۳۰۰ درصدی اسقاط خودروهای فرسوده در هشتماهه ۱۴۰۳ در مقایسه با سال گذشته، موجب شد با مازاد گواهی اسقاط خودرو مواجه شویم که یکی از دغدغههای مهم این صنعت است. به گزارش مناقصهمزایده، مهران سالاریه؛ رئیس ستاد نوسازی ناوگان حملونقل و اسقاط خودروهای فرسوده، […]
گروه خودرو- با توجه به اینکه طبق اعلام قبلی، مهلت مراجعه پذیرفتهشدگان طرحهای جایگزینی به مراکز اسقاط تا (٢٠ آبان ماه) در نظر گرفته شده بود، رئیس ستاد نوسازی ناوگان حملونقل از تمدید این مهلت تا ٢۴ آبان ماه خبر داده است. به گزارش مناقصهمزایده، اوایل آبانماه بود که مهران سالاریه؛ رئیس ستاد نوسازی ناوگان […]
دیدگاه بسته شده است.