شورایرقابت اخیراً در واکنش به پیگیری انجمن خودروسازان درخصوص افزایش قیمت خودروها، اعلام کرد قرار نیست قیمت خودرو هر سه ماه یکبار تغییر و تاکنون نامه یا لیستی از سوی مراجع تصمیمگیر جهت بررسی قیمت خودروها به این شورا ارسال نشده است. به گزارش مناقصهمزایده، علی جدی؛ نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای […]
شورایرقابت اخیراً در واکنش به پیگیری انجمن خودروسازان درخصوص افزایش قیمت خودروها، اعلام کرد قرار نیست قیمت خودرو هر سه ماه یکبار تغییر و تاکنون نامه یا لیستی از سوی مراجع تصمیمگیر جهت بررسی قیمت خودروها به این شورا ارسال نشده است. به گزارش مناقصهمزایده، علی جدی؛ نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، درخصوص واکنش شورایرقابت به درخواست خودروسازان نسبت به تغییر قیمت محصولات، گفت: خودروسازان نباید با قیمت تمام شده یا زیان مجبور به عرضه محصول به بازار باشند، شورایرقابت باید براساس واقعیتها و محاسبه هزینههای تمام شده خودروسازان توام با در نظر داشتن «سود معقول» برای محصولات آنها اقدام به قیمتگذاری کند. نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در مورد الزام شورایرقابت برای قیمتگذاری دستوری به خبرنگار «بازار»، توضیح داد: تا زمانی که واردات خودرو با تیراژ بالا و به صورت قطعی انجام نشود، شورایرقابت باید قیمتگذاری براساس «سود معقول» خودروسازان انجام دهد. جدی؛ در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه برخی از اعضای شورایرقابت با اظهارنظر غیرکارشناسی بازار خودرو را دچار التهاب میکنند، بیان کرد: تصمیمگیری درخصوص قیمتگذاری خودرو توسط شورایرقابت باید طوری انجام شود که برای تولیدکننده رغبت و انگیزه ایجاد کند، در غیر اینصورت تولیدکننده و مصرفکننده آسیب میبینند. نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سؤال دیگر، مبنی بر کمبود ارز صنایع خودروسازی و فشار قیمتگذاری دستوری، اظهار داشت: دولت اگر به دنبال افزایش تیراژ خودرو است، باید از این صنعت حمایت کند. با توجه به اینکه صادرات خودروسازان نمیتواند نیاز ارزی آنها را پاسخ دهد، دولت باید سیاستی جهت تأمین ارز این صنعت اتخاذ کند. وی افزود: البته عدم تخصیص ارز فقط منوط به صنایع خودروسازی نیست، سایر صنایع نیز با چالش تخصیص ارز جهت ترخیص ماشینآلات یا مواداولیه از گمرک مواجه هستند.
مدیرعامل ایرانخودرو، با اشاره به اینکه اگر وضعیت فعلی ادامه پیدا کند و سیاستهای مخرب خصوصاً در حوزه قیمتگذاری اصلاح نشوند، ایرانخودرو نیز ممکن است به سرنوشتی همچون کارخانه ارج دچار شود. به گزارش مناقصهمزایده، در حاشیه برگزاری بیستمین نمایشگاه بینالمللی قطعات، لوازم و مجموعههای خودرو، عادل پیرمحمدی؛ مدیرعامل ایرانخودرو، با اشاره به اینکه ۲۱ […]
گروه خودرو- بحث سرکوب قیمت محصولات خودروی داخلی، سالهاست که جنجالهای بسیاری بهپا کرده و هر روز آتش این جنجالها گریبان قسمت دیگری از این صنعت را میگیرد و مشخص نیست که این بیتفاوتیها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. آیا نباید تا هنوز دیر نشده یک کار کارشناسیشده در حوزه تولید خودروهای داخلی صورت […]
گروه خودرو – قیمتگذاری دستوری از پیشتر تا حالا، همیشه زمینهساز ایجاد نارضایتی و زیانهای متعددی در میان تولیدکنندگان چه در بخش تولید قطعات خودرو و چه در خودروسازیها شده است، اما عمده این مشکلات را باید ریشهیابی کرد و صرف بر اینکه سیاستهای حمایتی دولت برای این بخش کارساز باشد، بهنظر منطقی نمیرسد و […]
دیدگاه بسته شده است.