رقابت دولت با بخش خصوصی

نایب‌رییس اتاق اصناف ایران در مشهد مطرح‌ کرد‌ رقابت دولت با بخش خصوصی نایب‌رییس اتاق اصناف ایران گفت: برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، دولت باید از عنوان رقیب بخش خصوصی در راه رشد و توسعه اقتصادی فاصله بگیرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، جلال‌الدین‌محمد‌شکریه اظهار کرد: در راستای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی، […]

نایب‌رییس اتاق اصناف ایران در مشهد مطرح‌ کرد‌

رقابت دولت با بخش خصوصی

نایب‌رییس اتاق اصناف ایران گفت: برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، دولت باید از عنوان رقیب بخش خصوصی در راه رشد و توسعه اقتصادی فاصله بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، جلال‌الدین‌محمد‌شکریه اظهار کرد: در راستای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی، دبیرخانه مشترک سه اتاق اصناف، بازرگانی ‌و تعاون تشکیل‌شده که امیدواریم رسیدن به این هدف را میسر کند.

وی با اشاره به این‌که کشورهای توسعه‌یافته، صنعت را موتور توسعه اقتصادی می‌دانند، افزود: آن‌‌ها موتور محرکه صنعت را بنگاه‌های اقتصادی کوچک می‌دانند و این دو را لازم و ملزوم یکدیگر عنوان می‌کنند.

شکریه با بیان این‌که تأمین ۷۵ درصد اشتغال و ۴۹ درصد صادرات توسط بنگاه‌های کوچک اقتصادی بخش خصوصی است، تصریح ‌کرد: این موضوع نشان از نقش مهم اصناف در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

نایب‌رییس اتاق اصناف ایران خاطرنشان ‌کرد: ۸۰ درصد اقتصاد کشور‌، دولتی است و این امر سبب می‌شود که ناخواسته دولت با بخش خصوصی رقابت کند، درحالی‌که راه اصلی رسیدن به اقتصاد مقاومتی، کوچک شدن دولت است و هرچه دولت به شکل دیوان‌سالار حجیم شود رانت در آن به وجود می‌آید.

وی تأکید ‌کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید سرمایه‌ها را به سمت تولید و بورس هدایت کنیم و مردم ما باید با فرایند بورس آشنا شوند تا سرمایه خود را فقط صرف خرید سکه، زمین و غیره نکنند.

شکریه با اشاره به نام‌گذاری چندین سال‌ پیرامون محور اقتصاد توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: با پایان سال، اقتصاد مقاومتی تمام نمی‌شود چراکه باید دولت‌‌ها کارنامه دهند تا ببینیم دولت و مجلس چه تعداد قانون و بخشنامه در نظام پولی ‌و بانکی، تأمین اجتماعی و غیره در راستای اقتصاد مقاومتی اجرا و تصویب کرده‌اند.

 

وی با اشاره به این‌که با قوانین کار موجود نمی‌توان اشتغال متوازن را در کشور تحقق بخشید، افزود: نبود اشتغال با گسترش آسیب‌های اجتماعی‌ مساوی است و باید در این راستا برای واگذاری صنایع بزرگ به بخش خصوصی و تجمیع تشکل‌ها برای سهام خرید کارخانه‌های بزرگ اقدام شود.