جایگاه بخش اقتصاد غیردولتی در ۵ سال آینده مبهم است

فاضلی جایگاه بخش اقتصاد غیردولتی در ۵ سال آینده مبهم است رییس اتاق اصناف ایران گفت: نه تنها جایگاه بخش اقتصاد غیردولتی در برنامه ششم توسعه ترمیم نشد، که متأسفانه افول هم پیدا کرد و چشم انداز اقتصاد غیردولتی در ۵ سال آینده را با نگرانی و ابهام مواجه کرده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی […]

فاضلی

جایگاه بخش اقتصاد غیردولتی در ۵ سال آینده مبهم است

رییس اتاق اصناف ایران گفت: نه تنها جایگاه بخش اقتصاد غیردولتی در برنامه ششم توسعه ترمیم نشد، که متأسفانه افول هم پیدا کرد و چشم انداز اقتصاد غیردولتی در ۵ سال آینده را با نگرانی و ابهام مواجه کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، علی‌فاضلی گفت: لازمه تحقق برنامه اقتصاد مقاومتی ریل‌گذاری صحیح قانون در قالب برنامه ششم توسعه است و متأسفانه این ریل‌گذاری نه در دولت و نه در مجلس به درستی و مطابق با واقعیت‌ها مورد توجه قرار نگرفت.

فاضلی تصریح‌کرد: خروج از رکود و ایجاد رونق در بنگاه‌های اقتصادی و فعال شدن ظرفیت‌های خالی بنگاه‌ها به یک برنامه جامع و هدفمند نیازمند است و ضروری است تا مجلس به صورت ویژه در برنامه ششم توسعه این رویکرد را لحاظ کنند.

رییس اتاق اصناف ایران تأکید ‌کرد: مجلس شورای اسلامی فرصت رشد و خروج از وضعیت فعلی را از بخش اقتصاد غیردولتی نگیرد و نگاهی ملی و فراجناحی به این بخش داشته باشد.

فاضلی گفت: باور کنید شرایط برای بخش اقتصاد غیردولتی اضطراری است و دولت و مجلس به این وضعیت فوق‌العاده توجه کنند و مطمئن باشند اگر قرار است اقتصاد مقاومتی محقق شود و اشتغال ایجاد گردد، راهی جز اتکا و اعتماد به توانمندی بخش خصوصی واقعی وجود ندارد.

وی افزود: نه تنها در قانون برنامه ششم توسعه که در دیگر قوانین در دستور کار مجلس از جمله لایحه مدیریت شهری بنا را بر این گذاشته‌اند که حضور بخش خصوصی در حوزه اقتصادی کمرنگ‌تر از شرایط امروز شود.

 

رییس اتاق اصناف ایران گفت: باید سه اتاق در شرایط امروز بخش اقتصاد غیردولتی را ترسیم کنند و برای ثبت در تاریخ آن را به سران ۳ قوه اعلان نمایند تا بدانند این بخش با چه بحران و تنگناهایی روبه‌روست.