معاون محیطزیست انسانی سازمان حفاظت محیطزیست با تأکید بر اینکه تمام صنایعی که به نوعی در آلودگی سهم دارند هر چه سریع تر خود را با ملاحظات زیستمحیطی مد نظر سازمان محیطزیست وفق دهند، گفت: بعد از رفع تحریمها هیچ بهانهای برای تولید آلودگی پذیرفته نیست. به گزارش ایرنا، سعید متصدی در حاشیه پانزدهمین […]
معاون محیطزیست انسانی سازمان حفاظت محیطزیست با تأکید بر اینکه تمام صنایعی که به نوعی در آلودگی سهم دارند هر چه سریع تر خود را با ملاحظات زیستمحیطی مد نظر سازمان محیطزیست وفق دهند، گفت: بعد از رفع تحریمها هیچ بهانهای برای تولید آلودگی پذیرفته نیست.
به گزارش ایرنا، سعید متصدی در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی محیطزیست در نشست خبری افزود: یکی از دلایلی که امروزه از آلایندگی رنج میبریم حاصل این تحریمها است؛ فاضلاب، آلودگی خاک، آب و رودخانهها بخشی از این مسایل است که به تحریمها و نابسامانی ما در بهکارگیری از فنآوریها برمیگردد.
وی به برگزاری نمایشگاه بینالمللی محیطزیست اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که در نمایشگاه به آن توجه میشود موضوع اقتصاد سبز و فعالیتهای پساتحریم است، امروزه تمایل جامعه بینالمللی برای حل مشکلات محیطزیستی بسیار بالا است و این فرصت خوبی است برای جامعه ما با هدف استفاده از فرصتهای بعد از تحریم است.
متصدی با اشاره به حضور شرکتهای داخلی و خارجی در نمایشگاه محیطزیست اظهار کرد: حضور وزیر محیطزیست کشورهای فنلاند و نروژ و قائم مقام وزیر محیطزیست ژاپن در این نمایشگاه نشاندهنده اهمیت کشور به حفظ محیطزیست و برقراری ارتباط با کشورهای پیشرفته با هدف تبادل فنآوریهای روز است.
وی با اشاره به اینکه اعلام شد همکاری سیستم شبکه بانکی کشور با شبکه بانکی بینالمللی باز شده است، گفت: این مسأله میتواند زمینه را برای تبادل منابع مالی و فنآوریهای روز دنیا بیش از پیش فراهم کند.
وی تأکید کرد: برداشته شدن تحریمها و ورود ایران به جامعه بینالمللی فرصت خوبی برای انتقال فنآوری به کشور فراهم میکند به همین دلیل امروز به تمام دست اندرکاران صنعتی و تولیدی پیشنهاد میکنم از نمایشگاه محیطزیست بازدید کنند.
وی ادامه داد: این نمایشگاه فرصت و بستر مناسبی برای تبادل تجربه و دانش و آشنا شدن صنایع با فنآوریهای روز دنیا است.
متصدی تأکید کرد: بعد از این هیچ بهانهای برای عدم رعایت ملاحظات زیستمحیطی از سوی صنایع پذیرفته نیست و سازمان محیطزیست با جدیت تمام موارد را پیگیری میکند تا کشوری پاک داشته باشیم.
متصدی گفت: یکی از مسایلی که در سال ۹۲ به آن رسیدیم وجود بنزین پتروشیمی در چرخه سوخت کشور بود. علت آلودگی بالا باید حذف میشد که با همکاری دولت، وزارت نیرو و سازمان محیطزیست این کار انجام شد.
وی افزود: بعد از حذف بنزین پتروشیمی کسری سوخت در کشور مطرح شد، لذا سعی کردیم این میزان کسری را از طریق واردات تأمین کنیم که این کار با وارد کردن سوخت استاندارد یورو ۴ انجام شد.
وی با اشاره به اینکه رسیدن به خودکفایی در تولید سوخت از برنامههای دولت است، گفت: بر این اساس، پالایشگاه ستاره خلیجفارس با سرعت زیادی در حال راهاندازی است و در آینده نزدیک کسری سوخت کشور از طریق این پالایشگاه تأمین میشود و واردات به صفر خواهد رسید.
متصدی گفت: اکنون ۲۴ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ و ۲۴ میلیون لیتر گازوییل یورو ۴ در کشور تولید میشود و میزان مصرف روزانه ۷۰ میلیون لیتر است و بر اساس برنامه مصوب دولت اکنون در ۸ کلانشهر سوخت یورو ۴ توزیع میشود.
معاون سازمان محیطزیست اظهار کرد: مقرر است از سال ۱۳۹۷ خودروهایی با استاندارد یورو ۵ در کشور تولید شود که با توجه به این امر قطعاً به سوخت یورو ۵ نیز نیاز خواهیم داشت از این رو تأکید وزارت نفت بر تولید سوخت یورو ۵ از سال ۹۷ است.
وی گفت: با همکاری وزارت نفت در حال اجرای طرح کنترل، هدایت و جمعآوری بخارات بنزین (کهاب) هستیم که تا پایان سال ۹۵ بهطور صددرصد اجرایی میشود.
*******************
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.