معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، با اشاره به تأمین مالی ۲۵۰۰ کیلومتر خطآهن به روش تهاتر نفت، گفت: اقدامات مربوط به مجوزهای قرارداد لازم جهت برگزاری مناقصات، انتخاب پیمانکار و طراحی چهار پروژه ریلی انجام شد. به گزارش مناقصهمزایده، عباس خطیبی؛ با اشاره به اخذ مجوزهای لازم جهت تأمین مالی چهار پروژه […]
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، با اشاره به تأمین مالی ۲۵۰۰ کیلومتر خطآهن به روش تهاتر نفت، گفت: اقدامات مربوط به مجوزهای قرارداد لازم جهت برگزاری مناقصات، انتخاب پیمانکار و طراحی چهار پروژه ریلی انجام شد. به گزارش مناقصهمزایده، عباس خطیبی؛ با اشاره به اخذ مجوزهای لازم جهت تأمین مالی چهار پروژه ریلی با تهاتر نفت، افزود: بهطور ۲۵۰۰ کیلومتر خطآهن به روش تهاتر نفت تأمین مالی میشود. معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، اظهار داشت: پروژه اول راهآهن چابهار- زاهدان- مشهد یا همان کریدور ریلی شرق کشور است. پروژه دوم، رشت آستار به طول ۱۶۲ کیلومتر است که این پروژه حلقه مفقوده کریدور شمال-جنوب محسوب میشود. پروژه سوم، راهآهن درود-خرمآباد- اندیمشک است. طرح بعدی هم راهآهن شیراز به بوشهر است که در تداوم راهآهن اصفهان به شیراز ساخته خواهد شد. این مسیر هم کریدور شمال-جنوب کشور در مرکز کشور را تکمیل میکند و بندر بوشهر باتوجه به موقعیت و ظرفیتهای باریای که دارد را تقویت میکند. این چهار پروژه با روش تهاتر نفت تأمین مالی خواهد شد. وی بابیان اینکه این پروژهها کریدورهای اصلی ریلی کشور در حوزه ترانزیت و حملونقل داخلی تکمیل خواهد کرد، اظهار داشت: در این مدت اقدامات مربوط به مجوزهای قرارداد، برگزاری مناقصات، انتخاب پیمانکار و طراحی پروژهها انجام شد. در واقع بستر را آماده کردهایم تا بتوانیم از این ظرفیت تأمین مالی استفاده کنیم. مذاکراتی هم با وزارت نفت و مراجع دیگر هم صورت گرفته است. اقدامات خوبی شده است اما هنوز دریافتی ریالی نداشتهایم ولی امیدواریم تا چند ماه آینده به نتایج خوبی برسیم و این حجم وسیعی کاری که تعریف کردهایم را بتوانیم به نتیجه برسانیم. خطیبی؛ با اشاره به انجام تشریفات اداری و قراردادی این پروژهها، تصریح کرد: برای انجام یک پروژه مقدمات کار لازم است از طراحی پروژه تا انتخاب پیمانکار، انتخاب مشاور برای پروژه. این کارها انجام شده و بستر انجام کار برای این ۲۵۰۰ کیلومتر وجود دارد و این امکان هست که بتوانیم در همه این بخشها به صورت یکجا فعالانه عمل کنیم. انشاا… اگر ریال این روش تأمین مالی هم وصول شود، عملیات اجرایی این طرحها هم اجرایی خواهد شد. معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، با تأکید بر اینکه باید از همه ظرفیتهای اجرایی کشور برای این پروژهها بهرهمند شد، گفت: بخشی از خطوط ریلی را قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء و بخشی دیگر را هم پیمانکاران بخشخصوصی میسازند.
عملکرد حوزه حملونقل ریلی در بخش زیرساختها نشان میدهد، دولت سیزدهم پنج پروژه را از جمله همدان- سنندج، بستانآباد – خاوران، خط دوم اهواز – اندیمشک، بافق – زرینشهر و متروی شهر جدید پرند احداث کرده و به بهرهبرداری رسانده است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت راهوشهرسازی، دفتر آمار و پایش برنامهها و […]
دیدگاه بسته شده است.