مدیر برنامهریزی تلفیقی شرکت ملی گاز ایران، تحول دیجیتال در صنعت گاز در بخشهای مختلف تولید، انتقال و توزیع را در دورانگذار انرژی یک ضرورت دانست. به گزارش مناقصهمزایده، حسینعلی محمدحسینی؛ در سمینار « نوآوری دیجیتال در صنعت گاز» با تأکید بر ضرورت توجه به مؤلفههای اقتصاد دیجیتال برای پیشبرد برنامههای صنعت گاز، گفت: از […]
مدیر برنامهریزی تلفیقی شرکت ملی گاز ایران، تحول دیجیتال در صنعت گاز در بخشهای مختلف تولید، انتقال و توزیع را در دورانگذار انرژی یک ضرورت دانست. به گزارش مناقصهمزایده، حسینعلی محمدحسینی؛ در سمینار « نوآوری دیجیتال در صنعت گاز» با تأکید بر ضرورت توجه به مؤلفههای اقتصاد دیجیتال برای پیشبرد برنامههای صنعت گاز، گفت: از شرایط حالحاضر دنیا بهعنوان دورانگذار انرژی یاد میشود و مهمترین مؤلفههای دورهگذار انرژی نیز تمرکززدایی و کمرنگ شدن نقش دولتها در این عرصه، خلق اکوسیستم جدید یکپارچه و توسعه الگوهای کسبوکار، حرکت به سمت پایداری و دیجیتالسازی است. وی با بیان اینکه در این دوره شاهد تأثیر شگرف تحول دیجیتال در حوزه انرژی هستیم، افزود: در دورانگذار انرژی، فناوریهای دیجیتال، سیستمهای حوزه انرژی را در سراسر دنیا یکپارچه و با کارایی و هوشمندی بالاتر، قابلاتکاتر و با قابلیت پایداری بیشتر مدیریت خواهد کرد؛ این ویژگیها، سبب کاهش هزینه در عرضه و تقاضا، رقابتیتر شدن و توسعه بازارها و ابزارهای کارآمدتر معاملاتی خواهد شد. مدیر برنامهریزی تلفیقی شرکت ملی گاز ایران، با بیان اینکه براساس الزامهای بازار و توسعه اقتصادی، شرکتهای انرژی از جمله شرکتهای پیشرو در حوزه دیجیتالیزه شدن در سطح جهان خواهند بود، تصریح کرد: توسعه خدمات و الگوهای کسبوکار جدید و افزایش تولید انرژی از منابع پایدار، استفاده از فناوری تحلیل کلان دادهها و هوشمصنوعی برای راهبری هوشمند شبکه، ممیزی انرژی وسایل و ادوات به کمک فناوریهای جدید و تجهیزات هوشمند، ارتقای فرآیندهای تولید و تبدیل انرژی و بهینهسازی نیروگاهها، استفاده از سنسورهای هوشمند اعلام بههنگام خرابی و وجود بحران در شبکه انتقال و توزیع، استقرار سیستمهای پایش محلی و بررسی الگوی مصرف و کشف الگوی بهینه در هر اقلیم و بسیاری موارد دیگر از جمله کاربردهای فناوری دیجیتال در صنعت گاز است. محمدحسینی؛ درباره زمینههای موجود برای توسعه تحول دیجیتال در شرکت ملی گاز ایران بیان کرد: در بخش تولید میتوان از فناوری VR و AR در پالایشگاهها و مخازن ذخیرهسازی در موضوع آموزش سرمایه انسانی و عملیات راهبری تولید بهره برد. به گفته وی، این در حالی است که در بخشهای انتقال فشار قوی و دیسپچینگ گاز نیز توسعه تحول دیجیتال یک ضرورت است؛ ضمن اینکه در موضوع بازاریابی و عملیات تجارت گاز و محصولات جانبی نیز استفاده از فناوریهای اقتصاد دیجیتال راهکاری مطلوب و در بخش توزیع گاز هم هوشمندسازی کنتورهای مشترکین عمده و جزء در دستور کار است. مدیر برنامهریزی تلفیقی شرکت ملی گاز ایران در تشریح وضع جاری پروژه هوشمندسازی کنتورهای گاز نیز، گفت: پس از پایان مرحله مطالعاتی پروژه هوشمندسازی صنایع عمده در سال ۱۴۰۲، مرحله آزمایش عملیاتی این پروژه اکنون اجرایی شده و در سال ۱۴۰۵ بهصورت کامل اجرا خواهد شد؛ ضمن اینکه پروژه هوشمندسازی مصرفکنندگان خانگی و تجاری (مشترکان جزء) نیز از فروردینماه سال ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد. محمدحسینی؛ در پایان به موانع موجود در مسیر تحول دیجیتال در صنعت نفت و گاز ایران اشاره کرد و یادآور شد: مهمترین این موارد، شفاف نبودن چشمانداز تحول دیجیتال در این صنعت، توجه نکردن به سرمایهگذاری مورد نیاز در این بخش، ضعف در قوانین و استانداردها و موضوعات مرتبط با امنیت سایبری است.
محمد قرهداغلی – مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، با تأکید بر اینکه تحول دیجیتال صنعت گاز دیگر انتخاب نیست، بلکه ضرورتی حیاتی است، گفت: اگر از این روند جهانی عقب بمانیم، صنعت گاز کشور آسیبپذیر خواهد شد. به گزارش مناقصهمزایده، سعید توکلی؛ در رویداد «توسعه همکاریهای دانشبنیان با هدف تحول دیجیتال در صنعت گاز»، با […]
دیدگاه بسته شده است.