مدت زمان صدور کارت بازرگانی کاهش می‌یابد

رییس اتاق کرمان‌ مدت زمان صدور کارت بازرگانی کاهش می‌یابد رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن‌ و کشاورزی استان کرمان از کاهش مدت زمان صدور کارت بازرگانی برای تسهیل در امور تجاری فعالان اقتصادی خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن‌ و کشاورزی استان کرمان، سیدمهدی‌طبیب‌زاده در نشست مشترک […]

رییس اتاق کرمان‌

مدت زمان صدور کارت بازرگانی کاهش می‌یابد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن‌ و کشاورزی استان کرمان از کاهش مدت زمان صدور کارت بازرگانی برای تسهیل در امور تجاری فعالان اقتصادی خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن‌ و کشاورزی استان کرمان، سیدمهدی‌طبیب‌زاده در نشست مشترک رؤسای اتاق‌های ۳ گانه و مسؤول دبیرخانه هماهنگی اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون کرمان اظهار کرد: برای تحقق این مهم ۳ مشکل وجود داشت که دو مشکل آن با آنلاین شدن استعلام دارایی و برخط شدن سامانه بیمه تأمین اجتماعی تا حدودی برطرف شده است.

وی ادامه داد: تنها مشکل باقی مانده عدم امکان چاپ کارت بازرگانی در زمان کوتاه است زیرا باید اطلاعات افراد جمع‌آوری و برای چاپ کارت به تهران ارسال شود که همین مسأله باعث طولانی شدن مدت زمان صدور کارت شده است.

طبیب‌زاده اظهار ‌کرد: پیشنهاداتی مانند خرید دستگاه چاپ کارت برای استقرار آن در اتاق کرمان و یا هر شیوه دیگری که بتوان کارت را سریع‌تر چاپ کرد، داده شده که امیدوارم به زودی در این رابطه تصمیمات خوبی اخذ شود.

رییس اتاق کرمان با اشاره به این‌که استراتژی اتاق برای ۵ سال آینده با تشکیل تیم کارشناسی، جذب مشاور و انجام اقدامات لازم در حال تدوین است، گفت: باید مسایل اقتصادی استان اولویت‌بندی و اطلاعات لازم برای بهبود محیط کسب‌وکار مناسب در استان جمع‌آوری شود.

وی خاطرنشان ‌کرد: مدل کسب‌وکار مناسب در اتاق کرمان به عنوان پایلوت در کشور طراحی شده که شاخص‌های مربوط به آن در حال احصا است و در آستانه ارایه مدل پایش عام برای اتاق‌های تعاون، اصناف و بازرگانی هستیم.

طبیب‌زاده بیان ‌کرد: همچنین با مطالعه بر روی مدل سرمایه‌گذاری در کشورهای مالزی، عمان، کویت، تایلند و همچنین شهر تبریز، در حال طراحی مدل سرمایه‌گذاری برای استان کرمان هستیم تا بتوان به فرایند مشخصی در سرمایه‌گذاری دست یافت.

رییس اتاق کرمان در بخش دیگری تصریح ‌کرد: برای حمایت حقوقی از فعالان اقتصادی استان، مرکز داوری اتاق کرمان را با حضور یک قاضی با تجربه و بازنشسته فعال‌تر خواهیم کرد و همچنین برای دریافت مجوز تشکیل شورای حل اختلاف فعالان اقتصادی در اتاق کرمان تلاش می‌کنیم تا بسیاری از مسایل قبل از رسیدن به دادگاه حل شود.

وی افزود: کمیته حمایت قضایی از فعالان اقتصادی در دادگستری کرمان تشکیل شده که درخواست انتقال دبیرخانه این کمیته به اتاق کرمان را داریم و همچنین برای بهبود شرایط قضایی ‌و حقوقی فعالان اقتصادی، نشست‌هایی با مسؤولان مربوطه در نظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگری، تلاش برای اخذ ویزا در سریع‌‌ترین زمان ممکن توسط فعالان اقتصادی را یکی از اقدامات مهم عنوان‌کرد و گفت: می‌توان با برگزاری نشست‌هایی با سفرای کشورهای مهم و کنسولگرهای آن‌‌ها تفاهم‌نامه‌هایی را برای صدور ویزا در کوتاه‌‌ترین زمان امضا کرد و همچنین صدور ویزا برای مهمانان خارجی نیز سریع‌تر انجام شود.

طبیب‌زاده خاطرنشان ‌کرد: همه صنوف از مشکلات مربوط به بیمه تأمین اجتماعی و مالیات رنج می‌برند و ناراضی هستند که البته اتاق‌ها نمایندگانی در شوراهای مربوطه دارند اما ممکن است نتوانند مدافع بخش خصوصی باشند و در این زمینه آموزش تعدادی از دانش‌آموختگان رشته‌های حسابداری و مالیات و معرفی آن‌‌ها به عنوان نمایندگان بخش خصوصی در شورا‌ها پیشنهادی است که می‌تواند بررسی شود.

رییس اتاق کرمان در ادامه بر ترغیب و تشویق مردم و واحدهای صنفی برای خرید کالا‌ها و محصولات تولیدی استان تأکید کرد و گفت: اگر اصناف مبلغ خوبی برای تولیدات استان باشند کمک بسیاری به افزایش مصرف داخلی و توسعه بازار خواهد کرد.

وی افزود: اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر کرمان به ویژه مرکز شهر مشکلات و زیان‌های بسیاری را برای برخی واحدهای صنفی ایجاد کرده که این ضرر‌ها باید جبران شود که اتاق کرمان در اولین جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان این مسأله را مطرح خواهد کرد.

طبیب‌زاده، یکی از اقدامات مدنظر اتاق کرمان را راه‌اندازی تشکل‌های تخصصی و حرفه‌ای عنوان و بیان کرد: برای حمایت از این تشکل‌ها، راه‌اندازی صندوقی برای ارایه تسهیلات به آن‌‌ها پیشنهاد شده تا بتوانند سریع‌تر کار خود را پیش ببرند و به استقلال مالی برسند.

وی فرهنگ‌سازی و ارایه آموزش‌های لازم برای افزایش بهره‌وری و مصرف بهینه از انرژی و نعمت‌های خدادادی در استان را مورد تأکید قرارداد و گفت: قیمت آب، برق‌ و گاز در ایران بسیار ارزان است و در صورتی که هزینه واقعی آن‌‌ها محاسبه شود مبلغ زیادی را شامل می‌شود.

مسؤول دبیرخانه هماهنگی اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن‌ و کشاورزی، اصناف و تعاون استان کرمان نیز در ادامه این نشست با اشاره به این‌که در واحدهای تولیدی و اصناف به بسیاری از مسایل اصلی فکر نشده است، گفت: اتاق بازرگانی کرمان اقدامات کارشناسی بسیاری انجام داده که بهتر است برای جلوگیری از دوباره کاری، مصوبات کمیسیون‌‌ها و شوراهای گفت‌و‌گو در اختیار دبیرخانه هماهنگی اتاق‌های ۳ گانه قرار گیرد تا جمع‌بندی و از آن‌‌ها به بهترین شکل بهره‌برداری شود.

 

ذبیح‌ا…کرمی، اظهار ‌کرد: برنامه استراتژیک برای هر سه اتاق باید نوشته و سهم هر اتاق در آن مشخص شود تا به دستور کار مشخصی رسید.