بی‌ثباتی در بازار‌، فعالان بخش کشاورزی را دلسرد کرده است

عضو هیأت رییسه اتاق بازرگانی استان البرز بی‌ثباتی در بازار‌، فعالان بخش کشاورزی را دلسرد کرده است سید‌احمد میرجلیلی گفت: تنظیم بازار در کشور با بی‌ثباتی روبه‌ر‌و است و سازمان‌ها و تشکل‌هایی مانند میادین میوه‌ و تره‌بار قیمت تمام شده محصولات کشاورزی را در نظر نمی‌گیرند. عضو هیأت رییسه اتاق بازرگانی استان البرز در گفت‌و‌گو […]

عضو هیأت رییسه اتاق بازرگانی استان البرز

بی‌ثباتی در بازار‌، فعالان بخش کشاورزی را دلسرد کرده است

سید‌احمد میرجلیلی گفت: تنظیم بازار در کشور با بی‌ثباتی روبه‌ر‌و است و سازمان‌ها و تشکل‌هایی مانند میادین میوه‌ و تره‌بار قیمت تمام شده محصولات کشاورزی را در نظر نمی‌گیرند.

عضو هیأت رییسه اتاق بازرگانی استان البرز در گفت‌و‌گو با اتاق خبر مشکلات بخش زراعی و باغات میوه را در بی‌ثباتی بازار دانست.

وی با اعلام این موضوع که بخش‌های زراعی و باغی در بحث تولید محصولات کشاورزی به نوعی مکمل یکدیگر هستند، گفت: متأسفانه شاهد این هستیم که تنظیم بازار در کشور با بی‌ثباتی رو‌به‌ر‌و است و سازمان‌ها و تشکل‌هایی مانند میادین میوه‌و تره‌بار قیمت تمام شده محصولات کشاورزی را در نظر نمی‌گیرند.

میرجلیلی ادامه‌داد: باید گفت که بازار و تنظیم قیمت محصولات کشاورزی در دست افرادی است که اطلاعی از دانش کشاورزی ندارند.

عضو هیأت رییسه اتاق بازرگانی استان البرز گفت: متأسفانه هزینه‌های سوخت کانتینر‌های یخچال‌دار بالا رفته و این امر باعث شده که صادرات محصولات کشاورزی با مشکلات بسیاری مواجه شود. در این میان باید از نبود حمایت‌های کافی از تجهیز مزارع و باغات میوه به سیستم‌های نوین آبیاری نام برد.

وی افزود: متأسفانه شاهد هستیم که فرایند طولانی برای دریافت این سیستم‌های نوین آبیاری موجود دارد و این امر باعث دلسردی فعالان بخش کشاورزی در کشور شده است.

 

میرجلیلی با بیان اقدامات دولت برای رفع مشکلات کشاورزان و باغداران کشور گفت: با این حال برخی مسایل مانند ارایه تسهیلات بانکی همچنان یکی از موانع رشد بخش کشاورزی در کشور است و علی‌رغم تلاش‌های دولت این مشکل همچنان برای رشد و رونق بخش کشاورزی کشور مانع به وجود می‌آورد.