معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت،معدنوتجارت، درباره وضعیت رسیدگی به بدعهدی تپسی برای ارائه سرویس مدارس، گفت: شرکت مذکور موظف به پاسخگویی در این زمینه شده است و با توجه به اینکه تاکسیهای اینترنتی دارای مجوز هستند مردم میتوانند به اینماد مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند. به گزارش ایرنا، «سرویس مدارس» سامانه حمل […]
معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت،معدنوتجارت، درباره وضعیت رسیدگی به بدعهدی تپسی برای ارائه سرویس مدارس، گفت: شرکت مذکور موظف به پاسخگویی در این زمینه شده است و با توجه به اینکه تاکسیهای اینترنتی دارای مجوز هستند مردم میتوانند به اینماد مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند. به گزارش ایرنا، «سرویس مدارس» سامانه حمل و نقل هوشمند تپسی قرار بود از آغاز سال خدمترسانی خود را آغاز کند. اما این اتفاق رخ نداد و دانشآموزان و والدین آنان در نخستین روز از سال تحصیلی دچار مشکلاتی شدند. پس از آن روابطعمومی تپسی، اعلام کرد: مهمترین دلایل تأخیر در ارائه سرویس، افزایش چشمگیر درخواستهای والدین در هفته آخر شهریور، غیرقطعی بودن ساعات مدارس تا لحظات آخر و درخواستهای متعدد والدین برای تغییر ساعتها بوده است. روابطعمومی این سامانه هوشمند حمل و نقل، تأکید کرد: ارائه سرویس مدرسه به دانشآموزان به صورت تدریجی آغاز میشود و طی روزهای آتی تا دهم مهرماه، ادامه پیدا خواهد کرد. در همین پیوند، علیرضا شاهمیرزایی؛ معاون تجارت و خدمات وزارت صمت، در گفتوگویی درخصوص بدعهدی تپسی برای تأمین سرویس مدارس با وجود عقد قراداد با خانوادهها و دریافت هزینه سرویس، گفت: این موضوع چند روز پیش مطرح شد و کمیسیون نظارت بر کسبوکارهای مجازی از این مجموعه خواسته که در این زمینه توضیح دهد. در سایر کسب و کارهای مجازی که درخصوص معاملات املاک در هفتههای اخیر اقداماتی انجام داده بودند نیز این روند طی شد. وی ادامهداد: مجوز این تاکسیهای اینترنتی را اتحادیه صنفی میدهد و اتحادیه و وزارت صمت بر آنها نظارت دارند. در حوزه تاکسی اینترنتی ضوابطی که اعمال شده بهطور مشترک از سوی وزارت صمت و وزارت کشور است. سازمان شهرداریها در هر شهری با شهرداری آن شهر هم باید قراداد داشته باشد و نرخها توسط شورای شهر تعیین میشود، زیرا شهرداری مسئول حمل و نقل درونشهری است. شاهمیرزایی؛ گفت: تپسی دفاعیاتی درخصوص این اقدام خود دارد، اما صدا و سیما اجازه دفاع به آنها نمیدهد. دو، سه روز است این مشکل به وجود آمده و شکایتهایی نیز در اینماد ثبت و برای این تاکسی اینترنتی تپسی ارسال شده و آنها چند روز وقت دارند تا پاسخ دهند. بهطور قطع هر تخلفی باشد هم باید خسارت بدهد و هم با آنها برخورد میشود. معاون تجارت و خدمات وزارت صمت، اضافه کرد: اگر اینها به آموزش و پرورش هیچ ارتباطی ندارد، بهطور رسمی اعلام شود. من خودم برای سرویس مدرسه فرزندانم به مشکل خوردهام. آموزش و پرورش هم عضوی از شورای حمل و نقل استان است و باید به این موضوع ورود کند. شاهمیرزایی؛ افزود: همه این شرکتهای اینترنتی و تاکسیهای اینترنتی دارای مجوز هستند و مردم کافی است به اینماد مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند. همه پرداختهای مردم اینترنتی بوده و ریال به ریال آن مشخص است. وی خاطرنشان کرد: اگر این موارد با شرکت حل نشد، حل اختلاف به قوهقضاییه میرود و مردم نگران این مسئله نباشند. تپسی اعلام کرده که این پول را برمیگرداند و این موضوع کاملاً قابل بررسی است. وی با بیان اینکه هزینه این سرویسها ۳۰ درصد کمتر از سایرین است، اعلامکرد: نظارت بر این تاکسیها وجود دارد و ضوابط حمل و نقل درونشهری با شهرداری است. اگر آموزش و پرورش هیچ مسئولیتی ندارد بهطور رسمی اعلام کند.
گروه صنعتی گلرنگ حدود ۷۰ درصد از سهام تپسی را تصاحب کرد و تپسی بهعنوان اولین استارتآپی که وارد بورس شد چرخه کامل ورود به بورس و خروج سهامداران شرکت را طی کرد. به گزارش پیوست، پس از گمانهزنیهایی که از میانه آذرماه درباره خرید تپسی از سوی گروه صنعتی گلرنگ مطرح بود، این اتفاق […]
دیدگاه بسته شده است.