داروخانه‌ها در اولویت پرداخت مطالبات سازمان تأمین اجتماعی هستند

داروخانه‌ها در اولویت پرداخت مطالبات سازمان تأمین اجتماعی هستند مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: با وجود مشکلات و محدودیت‌های مالی سازمان در پرداخت مطالبات داروخانه‌‌‌ها نهایت تلاش انجام می‌شود و اولویت پرداخت مطالبات با این مجموعه است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، سیدتقی نوربخش در جلسه‌ای که با انجمن داروسازان در محل ستاد این سازمان برگزار […]

داروخانه‌ها در اولویت پرداخت مطالبات سازمان تأمین اجتماعی هستند

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: با وجود مشکلات و محدودیت‌های مالی سازمان در پرداخت مطالبات داروخانه‌‌‌ها نهایت تلاش انجام می‌شود و اولویت پرداخت مطالبات با این مجموعه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سیدتقی نوربخش در جلسه‌ای که با انجمن داروسازان در محل ستاد این سازمان برگزار شد، افزود: ماهیت سازمان تأمین اجتماعی به گونه‌ای است که نیازمند برقراری ارتباط مستمر با نهاد‌‌ها و انجمن‌های مختلف هستیم و ما در سازمان از این گونه ارتباطات و نشست با انجمن‌ها استقبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: این جلسات را باعث خیر و برکت برای سازمان و ذی‌نفعان می‌دانیم.

نوربخش گفت: اطمینان می‌دهم که در سازمان تأمین اجتماعی آنچه در توان داریم برای کاهش مشکلات و برآورده شدن خواسته‌های ذی‌نفعان از جمله داروسازان انجام دهیم.

نوربخش با بیان این‌که فعالیت سازمان تأمین اجتماعی متأثر از فضای کلی اقتصادی کشور است، اظهار امیدواری کرد: با رونق بیش‌تر اقتصاد کشور شاهد افزایش درآمد‌‌ها و ارتقا خدمات باشیم.

وی اظهار کرد: در سازمان تأمین اجتماعی ماهیانه بیش از ٥هزار میلیارد تومان برای خدمت به جامعه تحت‌پوشش هزینه می‌شود که حدود یک هزارمیلیارد تومان از این هزینه در حوزه درمان غیرمستقیم است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: با توجه به محدودیت منابع بایستی برای مدیریت بهینه منابع مالی موجود تلاش بیش‌تری انجام گیرد.

نوربخش افزود: از ابتدای فعالیت در تأمین اجتماعی پرداخت مطالبات داروخانه‌ها را در اولویت قراردادیم و در شروع کار نیز ٥٠٠ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات داروخانه‌ها اختصاص دادیم که در آن زمان گردش مالی در حوزه دارو بهبود قابل ملاحظه‌ای یافت و داروخانه‌ها توانستند مطالبات شرکت‌های دارویی را پرداخت کنند.

رییس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی در این جلسه گفت: در سازمان تأمین اجتماعی تلاش می‌کنیم که خدمات مناسب تری به جامعه تحت پوشش ارایه دهیم و این اولویت در حوزه درمان تأمین اجتماعی کاملاً مشهود است.

عباس‌کبریایی‌زاده افزود: در حوزه دارو نیز افزایش هزینه‌های پرداختی نشان‌دهنده توجه ویژه‌ای است که به این حوزه وجود دارد.

وی اظهار کرد: در سال جاری با وجود محدودیت‌هایی که در تأمین منابع مالی وجود دارد اما نهایت سعی ما این بوده است که کم‌ترین فشار به داروخانه‌ها وارد شود و داروخانه‌ها در اولویت پرداخت مطالبات هستند.

رییس انجمن داروسازان ایران نیز در این جلسه گفت: نوربخش و کبریایی‌زاده از خدمت‌گزاران صدیق جامعه هستند و ما نیز برای کاهش مشکلات و دریافت به موقع مطالبات داروخانه‌ها امید فراوان داریم.

 

رهبرمژدهی‌آذر افزود: تأخیر در دریافت مطالبات از سازمان‌های بیمه‌گر مهم‌ترین مشکل داروخانه‌ها است که این موضوع باعث کاهش ارزش دارایی و نقدینگی داروخانه‌ها و همچنین ایجاد اختلال و برهم خوردن نظم در کار‌‌ها می‌شود.