گروه خودرو- با توجه به اینکه مدتی است تحویل خودرو توسط خودروسازان به خریداران با تأخیر مواجه شده، همین امر سبب آن شده که بیشتر فعالین بازار خودرو، گمانهزنی کنند که خودروسازان در پی افزایش قیمت محصولات خود هستند که در صورت صحت این موضوع، باید شاهد برخوردهای مسئولان رده بالا با این موضوع باشیم. […]
گروه خودرو- با توجه به اینکه مدتی است تحویل خودرو توسط خودروسازان به خریداران با تأخیر مواجه شده، همین امر سبب آن شده که بیشتر فعالین بازار خودرو، گمانهزنی کنند که خودروسازان در پی افزایش قیمت محصولات خود هستند که در صورت صحت این موضوع، باید شاهد برخوردهای مسئولان رده بالا با این موضوع باشیم. هرچند که خودروسازان این مسئله را تکذیب کردهاند و پاس نشدن محصولات خود را در آزمونهای جدید سازمان استاندارد را، دلیل کاهش عرضه خودرو عنوان میکنند. باید دید که این بار خودروسازان چه خوابی برای مصرفکنندگان محصولاتشان دیدهاند. به گزارش مناقصهمزایده، در همین خصوص، آلبرت بغزیان؛ دبیر هیأت تجدید نظر شورای رقابت، گفت: خودروسازان اخیراً هیچ مجوزی برای افزایش قیمت محصولات خود از شورای رقابت دریافت نکردند و خبرهای مطرح شده در مورد افزایش قیمت برای هفتههای آتی کذب است. دبیر هیأت تجدید نظر شورای رقابت، افزود: شورای رقابت در کمتر از سه ماه پیش قیمتهای جدید خودروهای داخلی و مونتاژی را اعلام کرد و تولیدکنندگان موظف هستند از قیمتهای ابلاغ شده، تمکین کنند. وی با تأکید بر اینکه خودروسازان با احتکار نمیتوانند مجوز افزایش قیمت بگیرند، گفت: عرضه نکردن خودرو با هدف اصلاح قیمتها تحت هیچ شرایطی قابل پذیرش نیست و تخلف محرز محسوب میشود. دبیر هیأت تجدید نظر شورای رقابت، گفت: شرکتهای خودروسازی موظف هستند براساس تاریخی که در سامانه یکپارچه آمده، خودرو را به متقاضیان، عرضه کنند. منتظر تغییر قیمتها نباشند. با توجه به شواهد موجود و وضع عرضه خودرو، خودروسازان نمیتوانند خارج از سامانه یکپارچه، خودرو در بازار عرضه کنند. بغزیان؛ ادامه داد: در چند روز گذشته خبرهایی مبنی بر حذف سامانه یکپارچه خودرو منتشر شد که صحت ندارد و بهطور حتم، فعالیت سامانه یکپارچه تا آرامش کامل بازار خودرو دنبال خواهد شد. اخیراً اخباری در فضای مجازی منتشر شده که در آن خریداران خودرو ادعا میکنند خودروسازان به بهانه تعبیه امکانات مدنظر سازمان استاندارد، مبالغ بیشتر از قیمت مصوب از آنها دریافت کردهاند، اما آن امکانات را به خودرو اضافه نکردهاند. ادعایی که سازمان حمایت و شورای رقابت میتوانند صحت و سقم آن را بررسی و با تخلف احتمالی خودروسازان برخورد کنند. همچنین برخی فعالان بازار خودرو مدعیاند، خودروسازان برخی محصولات خود را با تغییر جزئی قطعات بهعنوان خودروی جدید معرفی و اسناد آن را بهعنوان خودروی جدید برای تعیین قیمت و در واقع افزایش قیمت به سازمان حمایت ارائه میکنند.
مهدی قرهداغلی- وزیر صنعت،معدنوتجارت، در مراسم افتتاح خط مونتاژ یک شرکت خودروسازی، گفت: در کشور ما ۳۷ شرکت خودروساز فعال وجود دارد اما شایسته است که این فعالان صنعتی که میخواهند در زمینه صنعت خودرو فعالیت داشته باشند، به سمت تولید محصولات مرتبط با خودرو بروند و برای افزایش تعداد محصولات خود تلاش کنند. به […]
دیدگاه بسته شده است.