تولیدکنندگان به دنبال بازارهاى صادراتى

تولیدکنندگان به دنبال بازارهاى صادراتى رییس اتحادیه شوفاژ و تهویه مطبوع تهران از تولید ٩٠درصدى وسایل گرمایشى مورد نیاز کشور توسط تولیدکنندگان داخلى خبر داد و گفت: با وجود رکود حاکم بر بازار، صادرات وسایل گرمایشی همچنان کاهش نیافته است. محمد‌باقرمعتمد در گفت‌و‌گو با میزان، در خصوص استقبال مردم از وسایل گرمایشی گفت: با شروع […]

تولیدکنندگان به دنبال بازارهاى صادراتى

رییس اتحادیه شوفاژ و تهویه مطبوع تهران از تولید ٩٠درصدى وسایل گرمایشى مورد نیاز کشور توسط تولیدکنندگان داخلى خبر داد و گفت: با وجود رکود حاکم بر بازار، صادرات وسایل گرمایشی همچنان کاهش نیافته است.

محمد‌باقرمعتمد در گفت‌و‌گو با میزان، در خصوص استقبال مردم از وسایل گرمایشی گفت: با شروع فصل سرما تقاضا نسبت به ماه‌های گذشته بیش‌تر شده اما به میزان استقبال متقاضیان به سال قبل نمی‌رسد و مراجعه‌کنندگان اکثراً افرادی هستند که برای ساختمان و یا آپارتمان خود اقدام به خرید شوفاژ و تهویه‌های هوا می‌کنند.

رییس اتحادیه شوفاژ و تهویه مطبوع تهران گفت: با کاهش دمای هوا استقبال مردم از این کالا‌‌‌ها بیش‌تر شده و توانسته تا حد زیادی به‌کارخانه‌های تولیدی برای خروج از رکود حاکم بر بازار کمک کند.

وی با اشاره به رکود حاکم بر بازار و تأثیر آن بر واحدهای تولیدی این صنف اظهار ‌کرد: در شرایط رکود واحدهای تولیدی که توان تولید داشته‌اند تولیدات خود را ادامه داده و نیاز بازار را تأمین می‌کردند اما بخش اعظم این کارخانه‌ها مجبور به تعطیلی یا فعالیت خود را به پایین‌‌‌‌ترین سطح خود برسانند.

معتمد گفت: در حال حاضر بخش مسکن به حالت راکد درآمده که این امر موجب شده بیش از ۲۰۰صنف که از جمله آن صنف شوفاژ و تهویه است تحت تأثیر قرار گیرند همچنین این امر رکود را در این بخش‌ها عمیق‌تر کرده است.

وی ادامه ‌داد: البته چند ماهی است که نشانه‌های رونق در بخش مسکن دیده می‌شود اما تا به امروز هیچ‌گونه تغییری در بازار را شاهد نبوده‌ایم و امیدواریم این اتفاق در آینده‌ای نزدیک رخ دهد.

رییس اتحادیه شوفاژ و تهویه مطبوع تهران با اشاره به بحث صادرات در این صنف افزود: با وجود رکود صادرات محصولات به خارج از کشور کاهش نیافته است و قراردادهاى بسته شده با شرکت‌های خارجى همچنان پابرجاست و از سوى دیگر شرکت‌هاى صادر‌کننده به دنبال بازارهای جدید برای صادرات هستند.

وی ادامه ‌داد: در حال حاضر خدمات فنی ‌و مهندسى جایگاه خود را در بحث صادرات پیدا کرده و سهم قابل‌توجهى به خود اختصاص داده است.

 

معتمد در پایان به تأمین نیاز کشور توسط تولید‌کنندگان داخلی پرداخت و تصریح ‌کرد: در بحث تأمین کالاهاى گرمایشى مى‌توان گفت حدود ٩٠درصد کالاهاى گرمایشى تولید داخلى است و اگر وارداتى داشته باشیم مربوط به مواد اولیه برای ساخت این محصولات و یا شیرآلات کنترل است.