خرید کالاهای با کیفیت ایرانی از طریق حذف کالاهای قاچاق میسر می‌شود

خرید کالاهای با کیفیت ایرانی از طریق حذف کالاهای قاچاق میسر می‌شود نماینده اتاق اصناف ایران در استان خوزستان (شهرستان ماهشهر) گفت: با حذف کالاهای قاچاق‌، برای خرید کالاهای ایرانی می‌توان از طریق فرهنگ‌سازی و البته با ارتقای کیفیت تولیدات اقدام کرد. لطف‌ا…اصلاحیان در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران اظهار کرد: در سیاست‌های […]

خرید کالاهای با کیفیت ایرانی از طریق حذف کالاهای قاچاق میسر می‌شود

نماینده اتاق اصناف ایران در استان خوزستان (شهرستان ماهشهر) گفت: با حذف کالاهای قاچاق‌، برای خرید کالاهای ایرانی می‌توان از طریق فرهنگ‌سازی و البته با ارتقای کیفیت تولیدات اقدام کرد.

لطف‌ا…اصلاحیان در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران اظهار کرد: در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی بر ضرورت حمایت و تقویت از توانمندی‌های داخلی تأکید شده لذا با حرکت به سمت سرمایه‌گذاری برای تولید محصولات مورد نیاز در داخل کشور می‌توان زمینه افزایش تولید و اشتغال را فراهم کرد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی باید از واردات کالاهای واسطه‌ای و مصرفی غیرضروری جلوگیری شود تا تولید داخلی توان رقابت و رشد را داشته باشد.

اصلاحیان تأکید‌ کرد: لازم است توان و دانش نیروهای متخصص و نخبه کشور برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به‌کار گرفته شود چون اکنون بسیاری از قدرت‌های اقتصادی جهان جایگاه امروز خود را با تکیه بر داشته‌ها و ظرفیت‌های بومی خود به‌دست آورده‌اند‌.

اصلاحیان حمایت و تقویت بنگاه‌های کوچک و متوسط در کشور را ضروری دانست و گفت: قابلیت‌ نیروی‌انسانی کشور بسیار زیاد است و باید فرهنگ به‌کارگیری این افراد را در جامعه نهادینه و از آنان حمایت کرد.

 

وی همچنین ترغیب مردم به خرید کالای ایرانی را حایز اهمیت دانست و افزود: تا زمانی‌که محصول تولید شده به فروش نرسد، چرخه تولید کامل نمی‌شود به همین دلیل یکی از اقدامات اساسی نهادینه کردن فرهنگ خرید کالای ایرانی به خصوص دانش‌بنیان است.