معاون وزیر صنعت،معدنوتجارت و رئیس سازمان حمایت، گفت: افزایش قیمت لاستیک خودرو لزوماً مشکل این صنعت را حل نمیکند، زیرا عرضه لاستیک به حد نیاز انجام نمیشود. به گزارش تسنیم، حسین فرهیدزاده؛ در جمع بازرسان معاونت بازرسی و حمایت از مصرفکنندگان اداره کل صمت خراسانرضوی، افزود: تولید و توزیع لاستیک خودرو امسال نسبت به سال […]
معاون وزیر صنعت،معدنوتجارت و رئیس سازمان حمایت، گفت: افزایش قیمت لاستیک خودرو لزوماً مشکل این صنعت را حل نمیکند، زیرا عرضه لاستیک به حد نیاز انجام نمیشود. به گزارش تسنیم، حسین فرهیدزاده؛ در جمع بازرسان معاونت بازرسی و حمایت از مصرفکنندگان اداره کل صمت خراسانرضوی، افزود: تولید و توزیع لاستیک خودرو امسال نسبت به سال قبل کاهش ۱۴ درصدی دارد و این بخش با مشکلاتی مواجه است و تبادل ارز در آن به سختی انجام میگیرد. وی اظهار کرد: جبران کمبود تولید لاستیک خودرو در کشور مستلزم تأمین ارز برای واردات در این بخش و ساماندهی حوزه توزیع از طریق خروج آنها از حالت سنتی و ثبتنام توزیعکنندگان لاستیک در سامانه جامع تجارت است. معاون وزیر صنعت،معدنوتجارت، گفت: این وزارتخانه بسته پیشنهادی خود مبنی بر تأمین ارز را از مسیر تالار دوم سامانه نیما و کاهش تعرفه واردات (۱۰ درصد) ارائه داده است تا در بازهزمانی سه ماهه بتوان لاستیک خودرو را به یک قیمت معقولی رساند و وظیفه بازرسان در این بخش رصد بازار لاستیک خودرو است تا قیمت آن از رقم معقولی بیشتر نشود. فرهیدزاده؛ بیان کرد: در هر صورت کسری بین تولید لاستیک خودرو تا میزان نیاز آن در کشور باید به نحوی جبران شود که یکی از راهکارهای آن تأمین لاستیک از محل واردات است. وی اضافه کرد: از سوی دیگر یکی از مشکلات بخش توزیع لاستیک خودرو، سنتی عمل کردن فعالان این حوزه است، ستاد تنظیم بازار کشور مصوبهای دارد تا با نظارت و راهبری وزارت صنعت،معدنوتجارت، توزیعکنندگان لاستیک خودرو در سامانه جامع تجارت یا سکوهای فروشگاهی ثبتنام کنند که البته این مصوبه شامل توزیعکنندگان روغن موتور نیز میشود. فرهیدزاده؛ اظهار کرد: هرچند قیمتگذاری دستوری را قبول نداریم اما تفاوتی بین اقتصاد مقاومتی، اقتصاد جهادی و آزاد وجود دارد و به دلیل فضای حاکم بر کشور باید به نحوی حتی از طریق قیمتگذاری دستوری بر بازار نظارت کرد.
دیدگاه بسته شده است.