ساخت بندر چمخاله تا پایان امسال به مزایده میرود فراخوان مزایده ساخت بندر چمخاله تا پایان سال، از طریق روزنامههای کثیرالانتشار اعلان عمومی میشود. مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان اظهار داشت: بندر آستارا به عنوان نخستین بندر خصوصی کشور ارتباط تجاری با بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر از قبیل بندر باکو در جمهوری […]
ساخت بندر چمخاله تا پایان امسال به مزایده میرود
فراخوان مزایده ساخت بندر چمخاله تا پایان سال، از طریق روزنامههای کثیرالانتشار اعلان عمومی میشود.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان اظهار داشت: بندر آستارا به عنوان نخستین بندر خصوصی کشور ارتباط تجاری با بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر از قبیل بندر باکو در جمهوری آذربایجان، بندر اکتائو در قزاقستان، بندر ماخاچقلعه در داغستان و همچنین بندر آستاراخان در روسیه دارد.
به گزارش مانا، حسین چراغی افزود: با افتتاح پست دوم اسکله بندر چند منظوره آستارا، ظرفیت عملیاتی تخلیه، بارگیری و جابهجایی کالا در این بندر تا یک میلیون تن افزایش یافت این در حالی است که تا پیش از این ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر آستارا، ۶۰۰ تن کالا در سال بود.
این مقام مسؤول در استان گیلان ادامه داد: درصدد هستیم ظرفیت اسکلههای بندر آستارا را با انجام طرحهای توسعهای به زودی به ۲٫۵ میلیون تن در سال برسانیم.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه آینده روشنی برای فعالیتهای بندری در بندر آستارا ترسیم شده است، بیان کرد: طی سالهای اخیر شاهد رشد فعالیتهای تخلیه و بارگیری در این بندر شمالی کشور بودهایم.
وی به رشد ۵ درصدی فعالیتهای تخلیه و بارگیری در بندر آستارا طی ۶ ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: بندر آستارا موفق شد در کنار بندر انزلی همچنان دارای رشد مثبتی طی سال جاری باشد که این امر مؤید نتیجه بخش بودن اقدامات توسعهای در این بندر است.
این مقام مسؤول در استان گیلان گفت: این در حالی است که سایر بنادر شمالی کشور دارای رشد منفی در تخلیه و بارگیری کالا بودهاند.
به گفته وی، براساس طرح توسعه بندر آستارا در نهایت ۴ پست اسکله چند منظوره در این منطقه ویژه اقتصادی احداث خواهد شد که هم اکنون دو پست از این اسکلهها مورد بهرهبرداری قرار گرفته است و امیدواریم دو پست اسکله دیگر نیز طی سالهای آینده به بهرهبرداری برسند.
این مقام مسؤول در ادامه بیانات خود درباره ساخت بندر چمخاله اظهار داشت: در طرح اولیه ساخت بندر چمخاله تغییراتی ایجاد شد که هم اکنون این تغییرات نهایی شده است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان بیان داشت: هم اکنون درحال آمادهسازی اسناد لازم جهت برگزاری مزایده برای ساخت این بندر توسط سرمایهگذاران بخش خصوصی هستیم.
چراغی گفت: پیشبینی میشود فراخوان مزایده ساخت بندر چمخاله تا پایان سال، از طریق روزنامههای کثیرالانتشار اعلان عمومی شود.
این مقام مسؤول در استان گیلان اذعان کرد: بر اساس برآورد صورت گرفته ساخت بندر چمخاله به اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز خواهد داشت.
وی تصریح کرد: این میزان اعتبار با مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی و سرمایهگذار بخش خصوصی تأمین خواهد شد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان یادآور شد: براساس طرح مطالعاتی تهیه شده، بندر چمخاله باید ظرف مدت ۳ سال ساخته شود.
به گفته چراغی، ساخت بندر چمخاله در استان گیلان از مصوبات هیأت دولت است که باید هرچه سریعتر نسبت به اجرایی کردن آن اقدام شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.