وضعیت ترسناک خودرو‌ها در روند دریافت معاینه فنی

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، از تهیه لایحه‌ای در مورد بازنگری در دوره مدت معافیت خودرو‌ها از معاینه فنی خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده، شادی مالکی؛ در مورد وضعیت معاینه خودروهای شهر تهران، با بیان اینکه خودروهایی داریم که مشمول معاینه فنی نیستند، اما برای بهره‌مندی از تخفیفات تردد در محدوده طرح ترافیک برای […]

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، از تهیه لایحه‌ای در مورد بازنگری در دوره مدت معافیت خودرو‌ها از معاینه فنی خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده، شادی مالکی؛ در مورد وضعیت معاینه خودروهای شهر تهران، با بیان اینکه خودروهایی داریم که مشمول معاینه فنی نیستند، اما برای بهره‌مندی از تخفیفات تردد در محدوده طرح ترافیک برای اخذ معاینه فنی مراجعه می‌کنند، گفت: نکته جالب اینجاست که خیلی تفاوتی بین این خودرو‌ها با خودروهایی که مشمول معاینه فنی هستند ندارد چراکه خودرویی داریم که یکی، دو سال از زمان ساخت می‌گذرد اما نقض در سیستمی ترمز و آلایندگی دارد. وی با بیان اینکه شاید نیاز باشد که بازنگری در دوره معافیت خودرو‌ها انجام شود، ادامه داد: دوره گارانتی خودرو‌ها دو تا سه است و یک‌سال خودرو‌ها بدون پایش در سطح شهر تردد می‌کنند تا به زمان چهار سال انجام معاینه فنی برسند. مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، بیان کرد: اگر پنج درصد نقص در سیستم ترمز را تسری بدهید به یک میلیون خودرویی که مشمول معاینه فنی نیستند، عدد قابل ملاحظه‌ای می‌شود که حدود ۴۰ الی ۵۰ هزار خودرو ممکن است وجود داشته باشد که نقص در سیستم ترمز یا آلایندگی داشته باشند و این خودرو‌ها در حال تردد هستند. یکی از مواردی که اتفاقاً پیشنهاد ستاد معاینه فنی تهران بود و لایحه‌ای نیز تهیه شده و خواستار بازنگری در قانون هستیم، بحث مدت زمان دوره معافیت است.