حکم اعدام محمدمرسی و رهبران اخوان‌المسلمین نقض شد

    دادگاه تجدید نظر مصر با قبول شکایت محمد مرسی و برخی دیگر از رهبران اخوان‌المسلمین، احکام اعدام و حبس ابد صادره علیه آنها را نقض و پرونده را برای بررسی مجدد به شعبه دیگری ارجاع داد. به گزارش مهر از شبکه الیوم‌السابع مصر، دادگاه قاهره در جلسه‌ کوتاه و چند دقیقه‌ای امروز خود […]

    دادگاه تجدید نظر مصر با قبول شکایت محمد مرسی و برخی دیگر از رهبران اخوان‌المسلمین، احکام اعدام و حبس ابد صادره علیه آنها را نقض و پرونده را برای بررسی مجدد به شعبه دیگری ارجاع داد.

به گزارش مهر از شبکه الیوم‌السابع مصر، دادگاه قاهره در جلسه‌ کوتاه و چند دقیقه‌ای امروز خود شکایت رهبران اخوان‌المسلمین از جمله درخواست وکلای مدافع محمدمرسی، رییس‌جمهوری مخلوع مصر را قبول کرد و پرونده آنها را برای بررسی مجدد به جریان انداخت.

محمدمرسی و برخی دیگر از رهبران اخوان‌المسلمین در پرونده موسوم به «حمله به زندان‌ها» که در آن ۱۲۹ تن از مسؤولان اخوان، حماس و حزب‌ا… به شکل حضوری و غیابی محاکمه شدند، حکم اعدام دریافت کردند.

دادگاه جنایی قاهره در ژانویه ۲۰۱۵ علاوه بر محمدمرسی، محمدبدیع، رهبر اخوان‌المسلمین و ۴ تن دیگر از رهبران این گروه را به شکل حضوری و یوسف‌قرضاوی و ۹۲ تن دیگر از رهبران جهانی اخوان‌المسلمین و اعضایی از جنبش حماس را به شکل غیابی به اعدام محکوم کرد.

در آن تاریخ همچنین ۲۱ تن از مسؤولان اخوان به حبس ابد و فرماندهانی از حزب‌ا… لبنان نیز به دو سال زندان‌ محکوم شدند.

 

پیشتر دادگاه تجدید نظر مصر، که عالی‌‌ترین نهاد قضایی مدنی در این کشور است حکم حبس ابد صادره علیه مرسی در پرونده جاسوسی برای حماس و قطر را تأیید کرده بود.