مالیات ترمز تولید شده است

رییس اتحادیه چرم طبیعی‌ و مصنوعی و لوازم کفش‌ مالیات ترمز تولید شده است رییس اتحادیه چرم طبیعی ‌و مصنوعی و لوازم کفش‌ با بیان این‌که مهم‌ترین مشکل امروز اعضای این اتحادیه مالیات است، گفت: بیش از یک ماه است که ما مدام به اداره دارایی مراجعه می‌کنیم و سعی داریم مشکل مالیات واحدهای صنفی […]

رییس اتحادیه چرم طبیعی‌ و مصنوعی و لوازم کفش‌

مالیات ترمز تولید شده است

رییس اتحادیه چرم طبیعی ‌و مصنوعی و لوازم کفش‌ با بیان این‌که مهم‌ترین مشکل امروز اعضای این اتحادیه مالیات است، گفت: بیش از یک ماه است که ما مدام به اداره دارایی مراجعه می‌کنیم و سعی داریم مشکل مالیات واحدهای صنفی را حل کنیم.

به گزارش ایلنا، سعید حیاتی اظهار کرد: واحدی که سال گذشته ۳ میلیون تومان مالیات داده است اکنون برگه مالیاتی او ۲۰ میلیون آمده است و در صورتی که آن‌را پرداخت نکند با جریمه و نهایتاً پلمپ مواجه خواهد شد. درضمن قرار بود ۳ درصد از اعضای صنوف مورد نمونه‌گیری مالیاتی قرار گیرند که بعضاً این تعداد را ادارات مالیاتی تا ۲۰ درصد اضافه نموده‌اند.

وی افزود: در حالی که همه مسؤولان نظام اولویت خود را حمایت از تولید قرارداده‌اند این‌گونه رفتار‌ها خلاف هرگونه سیاست حمایتی از تولید کننده است.

رییس اتحادیه چرم طبیعی و مصنوعی و لوازم کفش با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، گفت: با توجه به وضعیتی که اقتصاد کشور با آن درگیر است و رکود تمام صنایع کشور را در برگرفته است بهترین راه‌حل این است که برای مدتی اصناف را ر‌ها کنند و بگذارند تا با مدیریت صنفی از این دوران گذر کنیم.

وی تصریح ‌کرد: سختگیری مالیاتی برای زمانی است که رونق اقتصادی وجود داشته باشد و پول در بازار در گردش باشد. نه امروز که تولیدکنندگان و اصناف خدماتی به دنبال کوچک‌‌ترین بهانه‌ای هستند تا فعالیت خود را تعطیل کنند.

حیاتی با اشاره به پرونده‌های مالیاتی گفت: تا پیش از این در سال‌های قبل در کمیسیون مالیات نهایتاً دو یا ۳ پرونده وجود داشت اما اکنون تا ۳۰ پرونده در این کمیسیون‌‌ها مطرح است؛ دولت به جای این‌که به دنبال برقراری بسته تشویقی برای صادرات باشد از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند.

وی ادامه‌داد: مهم‌ترین راهکار برای خروج از رکود اقتصادی هماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه مثل صنعت ‌و معدن و تجارت و اتاق بازرگانی و اتاق اصناف ایران و بانک‌ها و اتحادیه‌های صنفی می‌باشد یعنی با اطلاع اتحادیه‌ها و کارشناسان خبره که در اتحادیه‌ها حضور دارند می‌توان بنگاه‌های زود بازده وکارگاه‌های کوچک را بهم مچ کرد یا در اصطلاح عملیات هلدینگ برای صادرات تحت عنوان یک برند ایرانی با رعایت استانداردهای کامل و قانونی و داشتن مدیریت صادرات برای صادر کردن به کشورهای درخواست کننده یا برای بازار‌یابی در کشور‌های مربوطه در نمایشگاه‌های بین‌المللی شرکت نمود.

وی ادامه ‌داد: عدم واقعی بودن نرخ ارز نیز یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان و اصناف است و سبب شده که صادرکنندگان کم‌ترین رغبت را برای حضور در بازارهای خارجی داشته باشد. در حالی که قیمت ارز ثابت مانده سود بانکی را کم کرده‌اند اما همان‌طور که امروز شاهد هستیم، هیچ تغییری در وضعیت اقتصادی کشور به وجود نیامده است.

حیاتی با اشاره به مبارزه با قاچاق کالا گفت: ما از اصنافی هستیم که به‌طور کامل موافق برخورد با کالای قاچاق هستیم در سال‌های گذشته صنف ما ضربه شدیدی از کالای قاچاق خورد اما متأسفانه برخورد با این پدیده سبب شده که تر و خشک با هم بسوزند، به‌طوری که اکنون برخی از کالاهای واسطه‌ای و مواد اولیه چرم و دیگر اقلام تشکیل‌دهنده کفش در گمرک مانده و برای ترخیص آن با مشکل مواجه هستیم.

وی با اشاره به چک‌های طویل‌المدت و بلاوصول که موجب چالش‌های فراوان بین تولیدکننده و مصرف‌کننده به وجود می‌آید که متأسفانه تاکنون هیچ نهاد یا ارگانی برای آن راهکاری پیدا نکرده است.

 

حیاتی گفت: مسأله مالیات بر ارزش‌افزوده که یک چرخه مالیاتی است. تولید‌کننده‌ها در موقع خرید مواد اولیه مالیات بر ارزش‌افزوده را به فروشنده پرداخت می‌کنند ولی بعد از تولید بنکداران ‌مالیات بر ارزش‌افزوده را به تولید‌کننده نمی‌دهند که تولید‌کننده باید از جیب خود بپردازد و این ضرر جبران ناپذیری برای تولید می‌باشد.