سخنگوی اقتصادی دولت عنوان کرد

تصویب آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده

گروه خودرو – سخنگوی اقتصادی دولت، با اشاره به تصویب آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده، گفت: به دلیل تورم بالا و رشد اقتصادی منفی در دهه ۱۳۹۰ مردم رشدهای مثبت دو سال اخیر را ادراک نمی‌کنند. به گزارش مناقصه‌مزایده، سیداحسان خاندوزی؛ در نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت، اظهار کرد: نرخ رشد اقتصادی سه ماهه ابتدایی امسال […]

گروه خودرو – سخنگوی اقتصادی دولت، با اشاره به تصویب آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده، گفت: به دلیل تورم بالا و رشد اقتصادی منفی در دهه ۱۳۹۰ مردم رشدهای مثبت دو سال اخیر را ادراک نمی‌کنند. به گزارش مناقصه‌مزایده، سیداحسان خاندوزی؛ در نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت، اظهار کرد: نرخ رشد اقتصادی سه ماهه ابتدایی امسال معادل۶٫۲ درصد است و بدون احتساب نفت هم ۵٫۷ درصد رشد اقتصادی را تجربه کرده‌ایم. سخنگوی اقتصادی دولت، به کیفیت رشد اقتصادی اشاره کرد و گفت: گرچه در بهار ۱۴۰۲ سهم قابل‌توجهی ناظر به رشد ۱۶٫۴ درصدی در بخش نفت است اما سایر بخش‌های اقتصادی هم وضعیت قابل دفاعی دارند. همه گروه‌های اقتصادی در بهار امسال نسبت به پارسال رشد اقتصادی مثبتی را تجربه کردند به‌طوری که در بخش صنایع و معادن از صفر به ۳٫۷ درصد رسیدیم. وی افزود: به جهت اینکه اقتصاد ایران در دهه ۱۳۹۰ نرخ‌های رشد اقتصادی نزدیک به صفر و تورم‌های بالا را تجربه کرد رفاه مردم و قدرت خرید مردم به صورت مستمر کاهش یافته و به همین جهت هم رشدهای مثبت دو سال اخیر از سمت جامعه کمتر ادراک می‌شود. امیدواریم نرخ رشدهای سال ۱۴۰۱ که ادامه یافت شاهد افزایش قدرت خرید و احساس این رشد در معیشت مردم باشیم. خاندوزی؛ در مورد واردات خودروهای کارکرده، گفت: اجرای قانون ساماندهی صنعت خودرو نیازمند تدوین و تصویب چند آیین‌نامه اجرایی از جمله اسقاط خودرو، آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده و آیین‌نامه افزایش کیفیت خودرو بود. وی افزود: یکشنبه هفته جاری آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در کمیسیون زیربنایی دولت تصویب شد و امیدواریم در صحن هیئت دولت در هفته آینده تصویب شود. آیین‌نامه اسقاط نیز در کمیسیون زیربنایی دولت در حال بررسی است. سخنگوی اقتصادی دولت، در پاسخ به سؤالی درباره علت توقف فروش خودروهای پرتیراژ در سامانه خودرو، گفت: سامانه یکپارچه عرضه خودرو از ابتدا نیز دخالت در فروش شرکت‌های خودروساز نداشت و فروش‌انجام نمی‌داد؛ بلکه مکانیزم و ابزاری بود تا براساس ظرفیت تولید خودرو، عرضه به مصرف‌کنندگان نهایی انجام شود که این رویه همچنان برقرار است.