۵ هدف تربیتی در دستور کار مدیران مدارس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، به بالارفتن هزینه برگزاری اردو، اشاره کرد و گفت: پنج هدف تربیتی در دستور کار مدیران مدارس است. به گزارش مهر، اصغر باقرزاده؛ در گفتگوی زنده و پرسش و پاسخ با والدین که به‌طور زنده از شبکه شاد پخش شد، اظهار کرد: امروز، آن‌چه که برای همه […]

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، به بالارفتن هزینه برگزاری اردو، اشاره کرد و گفت: پنج هدف تربیتی در دستور کار مدیران مدارس است. به گزارش مهر، اصغر باقرزاده؛ در گفتگوی زنده و پرسش و پاسخ با والدین که به‌طور زنده از شبکه شاد پخش شد، اظهار کرد: امروز، آن‌چه که برای همه مشخص شده و اهمیت دارد، سرمایه‌گذاری در بحث تربیت کودکان و نوجوانان است. آینده شخصی و اجتماعی آن‌‌ها روشن است و قطعاً اولیاء به وظایفی که در این زمینه دارند، اشراف داشته و آن‌‌ها را انجام می‌دهند. باقرزاده؛ تصریح کرد: امسال برای انسجام‌بخشی به فعالیت‌‌ها و همین‌طور امکان سنجش و ارزیابی اثر فعالیت‌‌ها تلاش شد تا یک برنامه فراگیر پرورشی و تربیتی مدرسه تنظیم و ابلاغ شود. در این برنامه پنج هدف پایه تربیتی به مدیران مدارس توصیه شده است. هدف اول «خردورزی» است و فعالیت محوری آن «ایجاد یک جلسه پرسش و پاسخ و رفع شبهات دانش‌آموزان» است. ما برای هر کلاس درس در هر مدرسه از مدیر خواسته‌ایم تا این جلسه را برگزار کند. طبیعتاً این یک شروع است و برای شروع یک فعالیت را پیشنهاد دادیم اما مدیران ما با خلاقیت خود می‌توانند برنامه‌های دیگری داشته باشند. معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، گفت: هدف دوم پایه «ایمان» است و برای این هدف فعالیت فراهم‌کردن امکان اقامه نماز جماعت در مدرسه را تعیین کردیم. مدیران تلاش می‌کنند این فضا را تهیه و فردی را برای امام جماعت تعیین و دانش‌آموزان را به اقامه نماز تشویق کنند. وی هدف سوم را «نشاط» اعلام کرد و گفت: فعالیت محوری این هدف این است که هر یک از دانش‌آموزان در یک رویداد فرهنگی، ورزشی، قرآنی و… در طول سال تحصیلی شرکت کنند. ما رویدادهای مختلفی داریم و تعداد زیادی از دانش‌آموزان در هیچ‌کدام شرکت ندارند اما امسال با جذاب‌سازی برنامه‌ها این امکان فراهم می‌شود و دانش‌آموزان در آن‌‌ها حضور پیدا خواهند کرد. باقرزاده؛ گفت: در هدف چهارم «امید» را دنبال می‌کنیم. مدیر مدرسه تلاش می‌کند و ما در ستاد تلاش می‌کنیم که همه دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی حداقل دو روز در سفر اردویی، تربیتی، راهیان نور، راهیان پیشرفت، اردوهای قرآنی، ورزشی و… شرکت کنند. به گفته باقرزاده؛ هدف پنجم این برنامه «‌هویت» است و در آن از مدیران خواسته شده که دانش‌آموزان حداقل در یک تشکل دانش‌آموزی عضو شوند. باقرزاده؛ گفت: تمام فعالیت‌های محوری این پنج هدف در سامانه نورینو ثبت می‌شود و به‌راحتی می‌توان گفت که این فعالیت‌‌ها در مدارس، چند درصد دانش‌آموزان را شامل شده است.