معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عملیات مبارزه با عرضه کالای قاچاق در فضای مجازی آغاز شد معاون فرهنگی و پژوهش ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ورود این ستاد به موضوع «قاچاق در فضای مجازی» خبر داد و گفت: واحدی با عنوان «مبارزه با قاچاق کالا در فضای مجازی» […]
معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز
عملیات مبارزه با عرضه کالای قاچاق در فضای مجازی آغاز شد
معاون فرهنگی و پژوهش ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ورود این ستاد به موضوع «قاچاق در فضای مجازی» خبر داد و گفت: واحدی با عنوان «مبارزه با قاچاق کالا در فضای مجازی» تشکیل شده است.
به گزارش ایمنا، سیدمحمدرضاعبادی با تأکید بر افزایش حجم عملیات مبارزه علیه دانهدرشتها و باندهای قاچاق، گفت: آمار دستگاههای کاشف نشان میدهد که به صورت جدی عملیات مبارزه با قاچاق دنبال میشود. این عملیات موجب شده است بخشی از فعالیت قاچاق به فضای مجازی نیل پیدا کند.
معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه بدین ترتیب واحدی با عنوان «واحد مبارزه با قاچاق کالا در فضای مجازی» در ستاد شکل گرفته است، افزود: کارگروه فرهنگی–اجتماعی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز برای اجرای این برنامه عملیاتی، در حال تدوین پیوست فرهنگی، تبلیغی و رسانهای است.
عبادی به ماهیت تشکیل کارگروه فرهنگی- اجتماعی ستاد اشاره کرد و گفت: براساس ماده ۱۴ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دستگاههای تبلیغی، فرهنگی، پژوهشی و آموزشی موظفند برنامههای فرهنگی، آموزشی، تحقیقاتی و ترویجی را براساس سیاستهای ابلاغی شورای عالی انقلاب فرهنگی و اولویتهای ستاد با هدف افزایش کیفیت تولیدات داخلی، ارتقای فرهنگ عمومی برای گرایش به استفاده از کالای تولید داخلی و جلوگیری از مصرف کالای قاچاق، اجرا کنند.
معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: بر حسب این قانون، کارگروه فرهنگی– اجتماعی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور دستگاههای عضو و همچنین وزارتخانههای فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین سازمانهای خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)، صدا و سیما و تبلیغات اسلامی تشکیل شده است.
عبادی درباره مأموریت عمده این کارگروه گفت: این مأموریت در دو بعد تعریف شده است؛ یک بعد ارتقای فرهنگ عمومی برای گرایش و استفاده از کالای تولید داخلی و جنبه دیگر، جلوگیری از مصرف کالای قاچاق است؛ به عبارتی دیگر، در این کارگروه هدف جلوگیری از تقاضا برای کالای قاچاق دنبال میشود.
معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: این کارگروه پیوست فرهنگی- تبلیغیِ مأموریتهای ملی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تدوین میکند؛ به عنوان نمونه، در این کارگروه پیوست فرهنگی مبارزه با قاچاق در سطح عرضه، مبارزه با قاچاق پوشاک و همچنین طرح رجیستری(کددارکردن تلفنهای همراه) تدوین شده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.