خصوصی‌سازی براساس تفاسیر افراد انجام شده است

فولادگر با تأکید بر ضرورت کاهش تصدی‌گری دولت‌ خصوصی‌سازی براساس تفاسیر افراد انجام شده است عضو کمیسیون صنایع ‌و معادن مجلس گفت: اصل ۴۴ قانون اساسی با بهره‌گیری از تجربیات خصوصی‌سازی در نظر دارد، زمینه‌ رشد اقتصادی توام با عدالت، کارایی، رقابت و آزادی فعالیت در اقتصاد را فراهم آورد، اما عدم اجرای صحیح این […]

فولادگر با تأکید بر ضرورت کاهش تصدی‌گری دولت‌

خصوصی‌سازی براساس تفاسیر افراد انجام شده است

عضو کمیسیون صنایع ‌و معادن مجلس گفت: اصل ۴۴ قانون اساسی با بهره‌گیری از تجربیات خصوصی‌سازی در نظر دارد، زمینه‌ رشد اقتصادی توام با عدالت، کارایی، رقابت و آزادی فعالیت در اقتصاد را فراهم آورد، اما عدم اجرای صحیح این اصل همچنان مشکلات زیادی بر دوش کشور گذاشته به‌طوری که بار آن بر اقتصاد سنگینی می‌کند.

به اعتقاد فولادگر، اصلاح ساختار اجرای این اصل ضروری است و باید ابهامات موجود در واگذاری از بین رود.

عضو کمیسیون صنایع‌ و معادن مجلس در گفت‌وگو با ایمنا با تأکید بر ضرورت اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی برای چابک‌سازی دولت، گفت: در حال حاضر ابهامات بسیاری در نحوه واگذاری بخش‌های دولتی به بخش خصوصی وجود دارد.

حمیدرضافولادگر با بیان این‌که اصلاح ساختار در اجرای صحیح اصل ۴۴ قانون اساسی ضرورت دارد، افزود: دولت باید با کاهش تصدی‌گری حوزه فعالیت خود را از دخالت به نظارت هدایت کند.

وی با تأکید بر این‌که واگذاری شرکت‌های دولتی با مقدمه توانمندسازی بخش خصوصی باید همراه شود، تصریح ‌کرد: با توانمند شدن بخش خصوصی آمادگی این بخش برای واگذاری بنگاه‌های بزرگ ممکن خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان این‌که باید ابهامات موجود بر سر راه واگذاری‌ها هرچه سریع‌تر رفع شود، از تلاش برخی نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه تولید ملی و اصل ۴۴ قانون اساسی خبر داد و افزود: تشکیل این کمیسیون در مجلس برای کمک به بهبود فضای کسب‌وکار و همچنین رفع ابهامات موجود بر سر راه واگذاری‌ها است.

وی با بیان این‌که نظام قیمت‌گذاری و نحوه پرداخت در حوزه خصوصی‌سازی و واگذاری دارای ابهامات است، گفت: برای اجرای صحیح اصل ۴۴ قانون اساسی باید نظارت بیش‌تری در این بخش اعمال شود.

فولادگر با بیان این‌که دولت باید به شکل ساختاری تصدی‌گری‌های خود را کاهش دهد، افزود: اجرای خصوص‌سازی در دولت قبل و کنونی براساس برداشت‌‌ها و تفسیرهای افراد صورت گرفته و قانون اجرایی نشده است.

وی ادامه‌ داد: دولت باید با اعتقاد کامل به ضرورت اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی نسبت به خصوصی‌سازی اقدام کند.

 

به گفته عضو کمیسیون صنایع ‌و معادن مجلس، اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی باید مطابق قانون باشد در غیراین‌صورت خود به معضلی بدل می‌شود که باید مورد رسیدگی واقع شود.