حباب کاذب قیمت گوشت شکسته می‌شود‌

انتقاد شدید از سکوت سازمان حمایت حباب کاذب قیمت گوشت شکسته می‌شود‌ رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده گفت: در شرایط فعلی با افزایش عرضه ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار راسی در مقایسه با سال گذشته پیش‌بینی می‌شود که حباب کاذب ۱۵ الی ۱۶ هزار تومانی نرخ گوشت شکسته شود. منصورپوریان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران […]

انتقاد شدید از سکوت سازمان حمایت

حباب کاذب قیمت گوشت شکسته می‌شود‌

رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده گفت: در شرایط فعلی با افزایش عرضه ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار راسی در مقایسه با سال گذشته پیش‌بینی می‌شود که حباب کاذب ۱۵ الی ۱۶ هزار تومانی نرخ گوشت شکسته شود.

منصورپوریان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت عرضه دام زنده اظهار‌ کرد: شورای تأمین دام زنده در آبان ماه آمادگی عرضه ۵۸۰ هزار رأس گوسفند، ۱۷۰ هزار رأس گوساله و ۶۷ هزار رأس بز با متوسط قیمت ۱۱ الی ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان به کشتارگاه‌ها را دارد.

وی با اشاره به نوسانات نرخ گوشت در ماه‌های اخیر گفت: به دنبال افزایش بی‌رویه نرخ گوشت در ماه‌های اخیر، شاهد کاهش تقاضای ۲۰ الی ۲۵ درصدی به سبب هجوم دلالان و واسطه‌ها به این صنعت بوده‌ایم.

پوریان ادامه ‌داد: با توجه به انباشتگی و مازاد عرضه دام به کشتارگاه‌ها باید گفت که در شرایط فعلی نرخ واقعی هر کیلو گوشت برای مصرف‌کننده ۲۸ الی ۲۹ هزار تومان است.

رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده در خصوص گلایه برخی افراد مبنی بر کمبود دام زنده در بازار بیان‌کرد: در شرایط فعلی با افزایش عرضه ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار رأسی در مقایسه با سال گذشته پیش‌بینی می‌شود که حباب کاذب ۱۵ الی ۱۶ هزار تومانی نرخ گوشت شکسته شود، چرا که در غیراین‌صورت با رکود بازار گوشت مواجه خواهیم شد.

 

وی با انتقاد از سکوت سازمان حمایت از تولید‌کننده و مصرف‌کننده درباره گرانی بیش از حد قیمت در بازار افزود: سازمان حمایت از تولید‌کننده و مصرف‌کننده باید وارد عرصه شده و با گرانی‌‌ها برخورد نماید چرا که در واحد‌های پرواربندی هیچ کمبودی نداریم.