آغاز همکاری ایران و تایلند در زمینه پست و ارتباطات

آغاز همکاری ایران و تایلند در زمینه پست و ارتباطات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه برگزاری همایش جهانی تلکام ۲۰۱۶ در تایلند، برای امضای تفاهمنامه همکاری‌های ارتباطی و پست با مسؤولان این کشور، وارد مذاکره شد. به گزارش مهر، محمودواعظی در دومین روز از برگزاری همایش جهانی تلکام ۲۰۱۶ در تایلند ضمن دیدار […]

آغاز همکاری ایران و تایلند در زمینه پست و ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه برگزاری همایش جهانی تلکام ۲۰۱۶ در تایلند، برای امضای تفاهمنامه همکاری‌های ارتباطی و پست با مسؤولان این کشور، وارد مذاکره شد.

به گزارش مهر، محمودواعظی در دومین روز از برگزاری همایش جهانی تلکام ۲۰۱۶ در تایلند ضمن دیدار با رییس صداوسیما تایلند و دبیرکل اتحادیه بین‌المللی ارتباطات، در جمع وزرای شرکت‌کننده در این همایش به تشریح دستاوردهای ایران در حوزه ICT پرداخت.

وی در دیدار با تاریس‌پون‌سری، رییس سازمان صداوسیما و رییس کمیسیون ملی ارتباطات تایلند با اشاره به روابط دیرینه دو کشور و سفر اخیر رییس‌جمهوری کشورمان به تایلند اشاره و اظهار امیدواری کرد که روابط دو کشور در همه زمینه‌های تجاری، بانکی، صنعتی، گردشگری و به ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گسترش یابد.

وزیر ارتباطات تأکید کرد که پیش‌نویس‌های پیشنهادی تفاهمنامه‌ها در خصوص همکاری‌های پستی و ارتباطات به‌زودی نهایی و به امضای دو طرف برسد.

رییس سازمان صداوسیما و رییس کمیسیون ملی ارتباطات تایلند نیز با اشاره به روابط خوب و تاریخی دو کشور گفت: آماده کار همه جانبه با ایران هستیم. ضمن این‌که تفاهمنامه‌های پیشنهادی ایران در دست بررسی است و به‌زودی نهایی می‌شود. علاوه بر آنها یک پیش‌نویس تفاهمنامه پیشنهادی نیز از طرف کمیسیون ملی ارتباطات تایلند تهیه شده است که برای بررسی طرف ایرانی ارسال می‌شود.

پون‌سری ابراز امیدواری کرد: این اسناد در سفر در پیش روی نخست‌وزیر تایلند به تهران در سال میلادی آینده نهایی و امضا شود.

در همین حال در حاشیه همایش تلکام ٢٠١٦، واعظی با زائو، دبیرکل اتحادیه بین‌المللی ارتباطات (ITU) دیدار و در خصوص فعالیت‌ها و همکاری‌های ITU با کشورمان گفت‌و‌گو کرد.

 

در این دیدار دبیرکل اتحادیه بین‌المللی ارتباطات با توجه به نقش فعال و مؤثر جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف به‌خصوص در زمینه بسط ارتباطات و همکاری‌های مخابراتی با کشورهای همسایه، گفت: آماده همکاری هرچه بیش‌تر با ایران در همه زمینه‌ها به ویژه همکاری‌های دانشگاهی و آموزشی در حوزه IT با ایران هستیم.