معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای عنوان کرد

اصلاح تمام نقاط پُرحادثه کشور تا پایان دولت سیزدهم

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، از اصلاح و رفع تمامی نقاط پرحادثه کشور تا پایان دولت سیزدهم خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده، رضا اکبری؛ با بیان اینکه تقریباً نیمی از نقاط پرحادثه‌ای که پلیس اعلام کرده است، مربوط به داخل شهرهاست و در حوزه وزارت راه‌وشهرسازی قرار ندارد، افزود: منشأ اصلی اختلاف تعداد […]

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، از اصلاح و رفع تمامی نقاط پرحادثه کشور تا پایان دولت سیزدهم خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده، رضا اکبری؛ با بیان اینکه تقریباً نیمی از نقاط پرحادثه‌ای که پلیس اعلام کرده است، مربوط به داخل شهرهاست و در حوزه وزارت راه‌وشهرسازی قرار ندارد، افزود: منشأ اصلی اختلاف تعداد نقاط پرحادثه بین پلیس و این سازمان بررسی داده‌ها و آمارهاست، برای اینکه بخواهیم نقطه‌ای را پرحادثه تلقی کنیم و بودجه عمرانی برای رفع آن تعریف شود، به اطلاعات و مستندات کافی مثل کروکی تصادفات نیاز است. اکبری؛ افزود: ۸۸۷ نقطه پرحادثه مستندات لازم را دارا هستند، البته ممکن است تعداد زیادی نقطه پرحادثه در کشور وجود داشته باشند که مستندات و اطلاعات کافی برای آن که نقطه پرحادثه تلقی شوند، وجود نداشته باشد. معاون راهداری این سازمان، تصریح کرد: داده‌های تصادفات جاده‌ای کشور در یک بازه سه ساله با مختصات دقیق بر روی نقشه جانمایی می‌شوند، براساس داده‌ها آمار و تلفات تصادفات استخراج و تحلیل آماری توسط سامانه انجام می‌شود. وی افزود: بنابراین اختلاف آماری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس‌راه به این دلیل است که مستندات دقیق تصادفات در اختیار این سازمان نیست و نقایصی در اطلاعات داده‌ها وجود دارد که اگر کروکی‌‌ها توسط پلیس‌راه برخط شود، این اختلاف آماری نقاط پرحادثه برطرف خواهد شد. اکبری؛ با اشاره به اینکه برای رفع این ۸۸۷ نقطه پرحادثه به هشت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۴۰ نقطه پرحادثه اصلاح شد و ۲۵۰ نقطه دیگر هم در مراحل مختلف اجرا قرار دارد و سعی می‌شود تا پایان سال‌جاری ۴۰۰ نقطه اصلاح شود. معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، بیان کرد: در جلسه‌ای که در اسفند ۱۴۰۰ در دولت برگزارشد، این سازمان پنج هزار میلیارد تومان درخواست اعتبار کرد که حدود دو هزار میلیارد تومان آن از منابع داخلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأمین و مابقی هم به سال ۱۴۰۱ منتقل شد. وی افزود: از سال ۱۴۰۱ اصلاح این پروژه‌ها شروع و به‌طور مستمر کار شناسایی و اصلاح نقاط پرتصادف در کشور ادامه دارد.