حرفهای خودی و بی‌خودی

حرفهای خودی و بی‌خودی ترامپ سیفونر!      بالاخره آقای سیفونر پایشان به کاخ سفید باز شد، البته فعلاً و تا قبل از آن‌که کنترل همه سیفون‌های نیویورک را به دست بگیرد، علی‌الحساب و برای دست‌گرمی، چند هفته‌ای را نزد همان‌هایی که قرار بود با کشیدن سیفون پاکسازی‌شان کند، می‌بایست دوره کارآموزی را بگذراند و دو […]

حرفهای خودی و بی‌خودی

ترامپ سیفونر!

     بالاخره آقای سیفونر پایشان به کاخ سفید باز شد، البته فعلاً و تا قبل از آن‌که کنترل همه سیفون‌های نیویورک را به دست بگیرد، علی‌الحساب و برای دست‌گرمی، چند هفته‌ای را نزد همان‌هایی که قرار بود با کشیدن سیفون پاکسازی‌شان کند، می‌بایست دوره کارآموزی را بگذراند و دو ریالی‌‌اش خوب بیفتد که با سیفون‌کشی، بقیه که جای خود دارند، خود جنابشان هم باید قبل از تکیه زدن بر کرسی ریاست‌جمهوری، دست در دست استاد کارآموزی، پاکسازی شده و مزه ریاست نچشیده، سر از تصفیه‌خانه‌های نیویورک درآورند.

به هر حال ایشان خودشان از اول کار بهتر از هر کسی می‌دانست که سیفونرمن شدنشان، نعل وارونه زدن است و فقط خواسته‌اند چیزی بگویند که خلق را خوش بیاید و گرنه، گر شرط شود که مست گیرند در شهر هر آنچه هست گیرند!

    به هر حال ملتی دلخوش به این حرف‌ها و شاید هم از روی ندانم‌کاری، کلید کاخ‌سفید را به دست ایشان سپردند که در راستای منش پوپولیستی خود همچنان از دادن مالیات در برود و چشمانش از برای هوس، دودو بزند و همچنان با تکیه بر پول، این عنصر مشکل‌گشا و همچنین با این قدرت باد آورده، باد در غبغب اندازند و در شیپور مردم دوستی و از دل خلق خبر داشتن بدمد و دست آخر هم آتش بیار معرکه سیاست‌بازی آمریکایی شود.

    حال در این دوره کارآموزی ۷۰ روزه قرار است رییس قبلی چه فوت کوزه‌گری یا فن من درآوردی به ایشان بیاموزد، خدا می‌داند، که ایشان خود همه را آچمز کرده و همه فنون رقبا و دشمنان و منتقدان را بدل زده است و ایشان را چنان کله پا فرموده که بنظر می‌رسد تا مدت‌ها هم نفهمند از کجا خوردند و چه شد که حساب و کتابشان کشک بود و غلط از آب درآمد.

به نظر هوشنگ خانی ما می‌رسد که باراک‌خان‌اوباما بهتر است از خیر استادی بگذرد و خود را با شاگردی که از استاد سر است، درنیندازد و این آخر کاری حواسش را بدهد به دوروبر خود تا یکدفعه موقع دست به دست کردن کرسی ریاست، چند ایالت برای تحویل دادن به رییس جدید کم نیاورد و این وسط بدهکاری چند ایالتی به بار نیاورد! که آن موقع باید به جرم ایالت‌خواری برود پای میز قاضی فدرالی که دل خوشی از او ندارد و حکمی بگیرد که دو وجب بر روی آن آب خنک باشد.

 البته شاید ایشان بخواهند در این میان تهاتری بکنند و فی‌المثل عربستان را به‌جای ایالت گم شده، به ترامپ و مردم آمریکا قالب نماید که با توجه به احوالات و حرف‌های آقا ترامپ، ایشان بنجل‌خری نخواهند کرد که ید طولایی در تجارت و بیزنس دارند و فرق دوغ و دوشاب را لااقل بهتر از رییس‌جمهور فعلی می‌داند!

    به هر حال، فعلاً که دونالدخان، نشان داده است که در پتک زدن یکی در میان به میخ و نعل تبحری وافر دارند و ممکن است این با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن‌های بعد از منتخب شدنشان، حکمتی داشته باشد و اگر جیب مبارک صدا کند، برایش فرقی ندارد که اسرائیل و عربستان و ترکیه و چند کشور دیگر را به جمع ایالات‌متحده بپذیرد و در آخر کار ریاست چندین ایالت هم سرجهازی تقدیم رییس بعدی نمایند

     هوشنگ خان