خداحافظی چشم بادامی‌ها از بازار خودروی ایران؛ رویا یا واقعیت؟

  سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که احتمال حذف چینی‌ها از بازار خودروی ایران وجود دارد، گفت: پس از لغو تحریم‌ها که خودروسازان برتر دنیا برای سرمایه‌گذاری مشترک در ایران تلاش می‌کنند، خودروهای چینی با این کیفیت توان رقابت و فعالیت در کشور را ندارند. به گزارش خانه ملت، رمضانعلی […]

 

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که احتمال حذف چینی‌ها از بازار خودروی ایران وجود دارد، گفت: پس از لغو تحریم‌ها که خودروسازان برتر دنیا برای سرمایه‌گذاری مشترک در ایران تلاش می‌کنند، خودروهای چینی با این کیفیت توان رقابت و فعالیت در کشور را ندارند.

به گزارش خانه ملت، رمضانعلی سبحانی‌فر، با بیان این‌که خودروهای چینی در زمان تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، بر بازار خودروی ایران مسلط شدند، گفت: اکنون و پس از لغو تحریم‌ها که خودروسازان برتر دنیا برای سرمایه‌گذاری مشترک در ایران تلاش می‌کنند، خودروهای چینی با این کیفیت توان رقابت و فعالیت در کشور را ندارند.

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی، افزود: خودروهای وارداتی بی‌کیفیت چینی متأسفانه به دلیل عدم خدمات پس از فروش، نبود لوازم یدکی و هزینه خدمات بالا مشکلات عدیده‌ای را در چرخه صنعت کشور ایجاد کرده است.

خودروهای بی‌کیفیت همچون ویروسی به جان بازار خودرو افتاده است

وی با بیان این‌که احتمال حذف چینی‌ها از بازار خودروی ایران وجود دارد، ادامه داد: با توجه به تعرفه‌های تعیین شده برای واردات خودرو، چینی‌‌ها باید به سرعت در زمینه توسعه داخلی‌سازی و کیفی‌سازی محصولاتشان در ایران عمل کنند، در غیر این صورت از بازار خودروی ایران حذف خواهند شد.

 سبحانی فر یادآور شد: این خودروهای بی‌کیفیت و نامطلوب همچون ویروسی به جان بازار خودرو افتاده است، که با توجه به ضرورت کاهش واردات و تأکید و تکیه بیش‌تر به تولید ملی و داخلی باید از سهم آن‌ها در بازار داخلی کاست.

بازار خودروی کشور را نباید به صورت انحصاری در اختیار یک خودروساز خارجی قرارداد

وی با اشاره به این‌که تجربه خوبی در مجموعه قطعه‌سازی کشور وجود دارد، افزود: قطعه‌سازان داخلی به نوعی باور تولیدی رسیده‌اند و با پشتوانه کنونی باید به صورت مشترک با خودروسازان مطرح دنیا فعالیت کنند تا به مقصود اصلی که اقتصاد مقاومتی است دست پیدا کنیم.

 

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که نباید بازار خودروی کشور را به صورت انحصاری در اختیار یک خودروساز خارجی قرارداد، تصریح کرد: با ورود بخش خصوصی و رقابتی کردن بازار، شرکت‌های خارجی که کیفیت‌های مختلفی برای ارایه خدمات دارند، وارد بازار خودروی کشور می‌شوند.