خرید زیورآلات بدلی، پول دورریختن است

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در بازدید از مرکز تجارت جهانی خرید زیورآلات بدلی، پول دورریختن است مسعود طاهری- رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بازار طلای کشور پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حالت شوک درآمده و اکنون ثبات نسبی یافته است. محمد کشتی آرای در بازدید از مرکز تجارت جهانی […]

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در بازدید از مرکز تجارت جهانی

خرید زیورآلات بدلی، پول دورریختن است

مسعود طاهری- رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بازار طلای کشور پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حالت شوک درآمده و اکنون ثبات نسبی یافته است.

محمد کشتی آرای در بازدید از مرکز تجارت جهانی فردوسی با اشاره به این‌که پیش از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا بازار طلا وضعیت مبهمی را داشت، افزود: بعد از انتخاب ترامپ و بالارفتن مقطعی و هیجانی قیمت طلا، این روز‌ها بازار طلا به ثبات نسبی رسیده و به اصطلاح از شوک درآمده است.

کشتی آرای اضافه‌کرد: متأسفانه آمار مصرف طلا در سطح جامعه کاهش یافته است و به همان نسبت مصرف زیورآلات بدل افزایش یافته و این اتفاقی بد است.

وی ادامه داد: مصرف زیورآلات بدل که جز آهن، شیشه و… نیست، افزون بر دورریختن پول مردم، به افزایش اشتغال برای خارجی‌ها و رونق اقتصادی آن‌ها می‌انجامد؛ در حالی که رکود در این صنعت را برای ایران به همراه داشته است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه‌کرد: به همین دلایل دو سال گذشته در تهران بیش از ۷۵۰ واحد صنفی طلا تعطیل شد که در سایر شهرستان‌ها این آمار به ۳۸۰۰ واحد صنفی رسیده است؛ البته این‌ها به‌جز صنف‌هایی است که تغییر رسته داده‌اند.

وی گفت: در زمینه حجم معاملات طلا در این دوره زمانی آمار ثبت شده‌ای وجود نداشته و ندارد اما آمارهای موجود بر اساس حدس و گمان جمع شده که البته به واقعیت بسیار نزدیک است.

کشتی آرای درباره آخرین وضعیت قیمت طلا و سکه در بازار تهران اعلام کرد: قیمت جهانی طلا در یک هفته گذشته به ویژه پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ثبات نسبی را تجربه کرده و قیمت انس جهانی طلا در محدوده ۱۲۲۵ دلار در نوسان اندک بوده است.

وی یادآوری‌کرد: پس از تعطیلات اربعین حسینی تقاضا افزایش یابد، هر چند تغییر قیمت جهانی طلا نیز در این زمینه دخیل است.

گفتنی است، محمد کشتی آرای با حضور در مرکز تجارت جهانی فردوسی در دیدار با ابوالفضل کلایی، مالک این مرکز با تقدیر از نقش وی در ایجاد بازاری مناسب برای عرضه طلا ابراز امیدواری کرد که این مرکز بتواند بازاری مطمئن جهت عرضه طلا در پایتخت باشد.