عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران

لزوم بررسی‌های دقیق و مطالعات بازار برای توسعه فولادهای آلیاژی

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، با بیان اینکه در جهان بیشتر محصولات آلیاژی در محصولات طویل مصرف می‌شود، تأکید کرد: باید جهت‌گیری سرمایه‌گذاری‌هایمان با دقت بیشتری انجام شود و برای طرح‌های خود بررسی‌های دقیق‌تر و مطالعات بازار داشته باشیم. به گزارش مناقصه‌مزایده، بهادر احرامیان؛ افزود: به منظور بحث و گفتگو درخصوص فولادهای با ارزش‌افزوده بالا […]

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، با بیان اینکه در جهان بیشتر محصولات آلیاژی در محصولات طویل مصرف می‌شود، تأکید کرد: باید جهت‌گیری سرمایه‌گذاری‌هایمان با دقت بیشتری انجام شود و برای طرح‌های خود بررسی‌های دقیق‌تر و مطالعات بازار داشته باشیم. به گزارش مناقصه‌مزایده، بهادر احرامیان؛ افزود: به منظور بحث و گفتگو درخصوص فولادهای با ارزش‌افزوده بالا در کشور، ابتدا باید دورنما و سراب را از واقعیت جدا کنیم. به کشور چین اشاره کرد که با وجود تولید یک میلیارد تن فولاد که معادل نیمی از تولید فولاد جهان است، اما سالیانه بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تن واردات دارد که همه آن نیز فولادهای صنعتی، آلیاژی و… است. احرامیان؛ خاطرنشان کرد: پاسخ این مسئله به دانش فنی مربوط می‌شود، یعنی حتی کشوری همچون چین ترجیح می‌دهد که برخی انواع فولاد‌‌ها را وارد کند. وی یادآور شد: هم‌اکنون بخشی از محصولات فولادی ما به دلیل تحریم‌ها به نام کشورهای دیگر صادر می‌شود، اما در فولادهای آلیاژی دیگر این‌گونه نخواهد بود. زیرا فقط مبادله و تجارت کالا نیست بلکه خدمات نیز در حال عرضه شدن است. عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته از یک وارد کننده بزرگ فولاد به صادرکننده تبدیل شدیم، اظهارداشت: تاکنون حجم زیادی از سرمای کشور در ایجاد اضافه ظرفیت تلف شده است شاید تا افق ۱۴۰۴ نزدیک به ۲۷ شرکت و کارخانه تولید محصول در کشور فعال شود، اما بخش بزرگی از آن‌‌ها راکد خواهند ماند. احرامیان؛ با بیان اینکه در جهان بیشتر محصولات آلیاژی در محصولات طویل مصرف می‌شود، تأکید کرد: باید جهت‌گیری سرمایه‌گذاری‌هایمان با دقت بیشتری انجام شود و برای طرح‌های خود بررسی‌های دقیق‌تر و مطالعات بازار داشته باشیم.