جاده‌های ایلام، آماده‌ بازگشت زائران

رییس پلیس راهور ناجا اعلام کرد جاده‌های ایلام، آماده‌ بازگشت زائران رییس پلیس راهور ناجا گفت: پلیس در حال باز کردن راه‌های استان ایلام برای بازگشت زائران است. به گزارش ایلنا، سردار «تقی مهری» در جمع خبرنگاران اظهارکرد: بار ترافیکی در شهر مهران و اطراف پارکینگ‌‌ها سنگین است ضمن این‌که ورود خودرو‌ها به محدوده شهری […]

رییس پلیس راهور ناجا اعلام کرد

جاده‌های ایلام، آماده‌ بازگشت زائران

رییس پلیس راهور ناجا گفت: پلیس در حال باز کردن راه‌های استان ایلام برای بازگشت زائران است.

به گزارش ایلنا، سردار «تقی مهری» در جمع خبرنگاران اظهارکرد: بار ترافیکی در شهر مهران و اطراف پارکینگ‌‌ها سنگین است ضمن این‌که ورود خودرو‌ها به محدوده شهری نیز همچنان ممنوع است.

وی بابیان این‌که مأموران پلیس راهور و پلیس‌راه در معابر شهری، ورودی‌‌ها و خروجی‌های مهران مستقر و نسبت به هدایت و راهنمایی وسایل نقلیه اقدام می‌کنند، از مردم خواست با مأموران پلیس برای تسهیل در تردد‌ها همکاری کنند.

مهری تأکیدکرد: با توجه به آغاز موج بازگشت زائران از مرز مهران به داخل کشور، برنامه‌ریزی‌‌ها برای مهیاکردن شرایط مناسب در این بخش انجام‌شده تا روند خروج آن‌‌ها از مرز و شهر مهران تسهیل شود.

وی با تأکید بر این‌که جاده مهران – ایلام برای تسهیل در حرکت وسایل نقلیه زائران بازگشتی از عتبات عالیات یک‌طرفه شده است، یادآورشد: از خروجی‌های شهر ایلام اجازه حرکت در مسیر ایلام – مهران به خودرو‌ها داده نمی‌شود و کسانی که قصد عزیمت به مهران دارند باید از مسیر جایگزین ایلام – ملکشاهی – مهران تردد کنند.

سردار مهری ادامه داد: رییس پلیس راهور ناجا، پلیس‌راه و راهنمایی و رانندگی استان‌های لرستان، کرمانشاه و مرکزی به دلیل بار سنگین و پر شدن ظرفیت مرز مهران از روز گذشته مانع حرکت خودروهای زائران به سمت این شهر می‌شوند و آن‌‌ها را به مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان راهنمایی می‌کنند.

وی گفت: در جاده مهران – ایلام در برخی نقاط ترافیک سنگین ایجادشده و حرکت خودرو‌ها با کندی انجام می‌شود که از رانندگان درخواست داریم با صبر و حوصله بیش‌تری در این مسیر رانندگی کرده و از انجام حرکات خطرساز خودداری کرده و با عوامل پلیس‌راه مستقر در مسیر همکاری کنند.

مهری اضافه کرد: تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اندیشیده شده ولی به دلیل افزایش حجم ترددها، زائران باید صبر و حوصله به خرج دهند زیرا جاده‌های ایلام ظرفیت و کشش این حجم خودرو را ندارد.

وی ادامه داد: تمام نیروهای نظامی و امنیتی همچنین امدادی، اورژانس، هلال‌احمر و دیگر نیروهای عملیاتی آمادگی لازم برای کمک به ایجاد تسهیل در بازگشت زائران را دارند.

رییس پلیس راهور ناجا اظهارکرد: از زائران تقاضا می‌شود هنگام بازگشت مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و به دلیل خستگی سفر، برای زود رسیدن جان خود و دیگران را به خطر نیندازند همچنین از سرعت و سبقت غیرمجاز به دلیل نا آشنایی با جاده خودداری کنند تا دچار حادثه ناگوار رانندگی نشوند.

زائرین اربعین حتی‌المقدور سفر خود را به سال آینده موکول کنند

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با بیان این‌که باز هم مرز مهران از طرف عراق بسته شده، گفت: به همین دلیل اجازه خروج به هیچ وجه به زائران اربعین از این مرز داده نمی‌شود.

حمیدرضا گودرزی در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین وضعیت خروج زائرین از مرز مهران گفت: زائرانی که مرز خروج آن‌ها در روادیدشان مرز مهران تعریف شده فقط باید از مرزهای شلمچه و چذابه عبور کنند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین اظهارداشت: ازدحام کسانی که بدون روادید در مرز مهران از روزهای گذشته تجمع کرده‌اند خروج زائرین دارای روادید را از بین برده است.

وی در پایان با بیان این‌که افزایش حضور زائرین در عراق سبب کمبود برخی امکانات در این کشور شده است، از زائرین اربعین می‌خواهیم تا سفر خود را حتی‌المقدور به سال آینده موکول کنند.