سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:سود وام ۱۰۰ میلیونی مسکن متناسب با نرخ تورم باشد

  رحیم زارع با تأکید بر ضرورت اتخاذ راهکار برای جلوگیری از گرانی قیمت مسکن گفت: تسهیلات خرید مسکن ۱۰۰ میلیون تومانی زمانی می‌تواند زمینه خانه دار شدن اکثریت مردم را فراهم آورد که سود آن متناسب با نرخ تورم باشد. سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملت در خصوص تأثیرات […]

 

رحیم زارع با تأکید بر ضرورت اتخاذ راهکار برای جلوگیری از گرانی قیمت مسکن گفت: تسهیلات خرید مسکن ۱۰۰ میلیون تومانی زمانی می‌تواند زمینه خانه دار شدن اکثریت مردم را فراهم آورد که سود آن متناسب با نرخ تورم باشد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملت در خصوص تأثیرات افزایش وام مسکن گفت: باید توجه داشت قیمت مسکن در سال‌های گذشته با افزایش شدیدی روبه‌رو شد؛ این درحالی است که افزایش درآمد مردم با رشد قیمت خانه تناسبی ندارد.

نماینده آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی افزود: ترکیب جمعیت کشور به نحوی است که تقاضا برای مسکن در سال‌های آینده همچنان بالا خواهد بود؛ بنابراین برای خانه‌دار شدن مردم باید تدابیر اساسی اتخاذ کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: یکی از راهکار‌ها برای خانه‌دار کردن مردم، تأمین بخشی از قیمت مسکن به وسیله ارایه تسهیلات بانکی به متقاضیان خرید و ساخت مسکن است.

زارع افزود: باید پذیرفت درحال حاضر تسهیلات خرید مسکن نتوانسته در زمینه خانه‌دار شدن مردم تأثیرگذار باشد به دلیل این که میزان اقساط وام‌های مسکن بالا است و درآمد بسیاری از خانوار‌ها نمی‌تواند پاسخگوی این میزان اقساط باشد.

وام ۱۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن نیز ارایه شود

وی ادامه داد: تسهیلات خرید مسکن ۱۰۰ میلیون تومانی زمانی می‌تواند زمینه‌ساز خانه‌دار شدن بخش زیادی از متقاضیان خرید مسکن باشد که سود آن متناسب با نرخ تورم باشد؛ همچنین میزان اقساط آن بالا نباشد و نکته دیگر این‌که برای تداوم تولید مسکن باید این وام در زمینه ساخت خانه نیز ارایه شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: درحال حاضر بسیاری از مردم در مراجعات خود به نمایندگان از میزان بالای اقساط وام مسکن گلایه دارند و تقاضای رسیدگی و کاهش وام‌های اخذ شده را دارند.