سامانه راستی آزمایی مقالات و پایان نامه‌های علوم پزشکی ایجاد شد

توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت سامانه راستی آزمایی مقالات و پایان نامه‌های علوم پزشکی ایجاد شد معاونت آموزشی وزارت بهداشت، سامانه نظرسنجی و راستی آزمایی مقالات و پایان‌نامه‌های علوم پزشکی کشور را راه‌اندازی کرد. به گزارش مهر، معاونت آموزشی وزارت بهداشت پس از گزارش مجله ساینس در زمینه پدیده تقلب علمی از سوی شورای عالی […]

توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت

سامانه راستی آزمایی مقالات و پایان نامه‌های علوم پزشکی ایجاد شد

معاونت آموزشی وزارت بهداشت، سامانه نظرسنجی و راستی آزمایی مقالات و پایان‌نامه‌های علوم پزشکی کشور را راه‌اندازی کرد.

به گزارش مهر، معاونت آموزشی وزارت بهداشت پس از گزارش مجله ساینس در زمینه پدیده تقلب علمی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مسؤول بررسی و مطالعه علل این پدیده شد.

در همین راستا این معاونت سامانه نظرسنجی و راستی آزمایی مقالات و پایان‌نامه‌های علوم پزشکی کشور را راه‌اندازی کرد.

این موضوع در راستای پدیده تقلب علمی که اخیراً توسط ژورنال‌ساینس و نیز باز پس‌گیری تعدادی از مقالات جامعه علمی و دانشگاهی کشور توسط انتشارات «اشپرینگرنیچر» مطرح شده است، ایجاد شد.

این سامانه براساس مأموریت معاونت آموزشی وزارت بهداشت و برای انجام مطالعه‌ای به منظور بررسی بزرگی، علل و ریشه‌های این پدیده در کشور طراحی شده است.

 

در این سامانه تعدادی سؤال با حداکثر ۱۰ دقیقه زمان تهیه شده است. پرسشنامه تهیه شده بدون مشخصات فردی و غیرقابل شناسایی است و اساتید، مدیران آموزشی، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان می‌توانند با تکمیل کردن آن در این مطالعه شرکت کنند.