بازدید رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از مجتمع تجارت جهانی فردوسی

  گروه بانک، بیمه و بورس- رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از مجتمع تجارت جهانی فردوسی بازدید کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده، محمدکشتی‌آرای در حاشیه این بازدید با اشاره به چشم‌انداز صادرات این تولیدات، افزود: در مقوله صادرات یا واردات طلا، به هیچ عنوان تخصص مهم نیست و هر شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند به […]

 

گروه بانک، بیمه و بورس- رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از مجتمع تجارت جهانی فردوسی بازدید کرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، محمدکشتی‌آرای در حاشیه این بازدید با اشاره به چشم‌انداز صادرات این تولیدات، افزود: در مقوله صادرات یا واردات طلا، به هیچ عنوان تخصص مهم نیست و هر شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند به انجام این کار اقدام کند و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

به گفته این مقام مسؤول، برندسازی در صنعت طلا و جواهر نه فقط در ایران، بلکه در هیچ کجای جهان و کشورهای پیشروی این عرصه مطرح نیست و به‌ویژه در کشورمان، برند‌ها خانوادگی‌اند.

وی تصریح کرد: طراحی مناسب، رعایت استاندارد، کیفیت بالا و بازاریابی مناسب، عوامل اصلی کسب بازارهای بیش‌تر و افزایش سهم ایران از بازار جهانی این تولیدات است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنین گفت: نزدیک به یک ماه از تدوین آیین‌نامه جدید صادرات و واردات طلا و نقره در کشور می‌گذرد که طی آن، مقررات مخل و دست‌وپاگیر گذشته حذف شده است.

کشتی‌آرای سپس در دیدار با ابوالفضل‌کلایی مالک مرکز «تجارت جهانی فردوسی» با تقدیر از وی گفت: امروزه گسترش فضای فیزیکی شهر‌ها و افزایش جمعیت، در هر نقطه‌ای می‌توان بازار منطقه‌ای به راه انداخت.

به گفته این مقام مسؤول، مرکز «تجارت جهانی فردوسی» که با هدف رونق بازار و همچنین صادرات طلا و جواهر در تهران ساخته شده است، فرصتی جدید برای کسانی است که می‌خواهند به تجارت جهانی در این عرصه روی آورند.

وی خاطرنشان کرد: با پیش‌بینی حضور بانک‌ها، صرافی‌ها، نمایندگی‌های شرکت‌های مختلف تجاری داخلی و خارجی و… این مرکز می‌تواند به پایگاهی برای گسترش و تعالی صنعت طلا و جواهر کشور و توسعه صادرات و واردات آنها تبدیل شود و به هیچ عنوان کمرنگ کردن فعالیت سایر واحدهای صنفی طلا و جواهر را به همراه نخواهد داشت.

کشتی‌آرای تصریح کرد: کشورهای همسایه و اطراف ایران تشنه تولیدات طلا و جواهر ایرانی‌اند که در صورت مدیریت این مسأله در مرکز پیش‌گفته، می‌توان با بهره‌گیری از فرصت‌ها به توسعه بیش از پیش بازار کشور اندیشید.

وی با اشاره به وجود بورس جواهر در برخی کشورهای توسعه یافته، اضافه کرد: این مرکز می‌تواند چنین کارکردی در کشور داشته باشد و با جلب اطمینان و امنیت خریداران و فروشندگان، حتی بهتر از این بورس‌ها به‌کار و فعالیت بپردازد.

در ادامه این دیدار، کلایی هدف از ایجاد این مرکز را کمک به بازار طلا و ایجاد بورس طلا در کشور اعلام کرد.

وی با اشاره به این‌که مراکز قبلی با معضلات متعدد امنیتی و نبود پارکینگ مواجه بودند افزود: روزی نبود که خبری از سرقت طلاجات مردم نباشد و مردمی که از شهرستان‌های دور و نزدیک برای خرید طلا به پایتخت می‌آمدند، با مشکلات بسیاری روبه‌رو بودند؛ از جمله این که امنیت مراکز طلا بسیار پایین بود و این باعث می‌شد تا سرمایه مردم بر باد رود.

 

مالک مرکز تجارت جهانی فردوسی در پایان، امنیت بالای این مرکز با حضور تمام وقت پلیس، پارکینگ بزرگ این مرکز با ظرفیت ۱۲۰۰خودرو و ایجاد فضای کارگاهی که از صفر تا ۱۰۰ ساخت طلا در آن برای مشتری قابل مشاهده خواهد بود را از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مرکز دانست.