رئیس سازمان راهداری، با بیان اینکه برای نوسازی ناوگان راهداری به هشت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: در طول سه سال گذشته مخاطره طبیعی مانند سیل، زلزله و بارندگیها بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان خسارت به شبکه راههای کشور وارد کرده است. به گزارش مناقصهمزایده، داریوش امانی؛ در نشست مجمع عمومی سازمان […]
رئیس سازمان راهداری، با بیان اینکه برای نوسازی ناوگان راهداری به هشت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: در طول سه سال گذشته مخاطره طبیعی مانند سیل، زلزله و بارندگیها بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان خسارت به شبکه راههای کشور وارد کرده است. به گزارش مناقصهمزایده، داریوش امانی؛ در نشست مجمع عمومی سازمان با بیان اینکه فعالیتهای راهداری زمستانی آغاز شده است، تأکید کرد: سازمان باید منابعی از درآمدهای خود را افزایش دهد تا بتواند بخشی از هزینههای نگهداری راهها را از محل درآمدهای سازمان تأمین کند. معاون وزیر راهوشهرسازی، با بیان این که برای نوسازی ناوگان راهداری به هشت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: طبق توافق این سازمان با وزیر راهوشهرسازی، مقرر شده است بخشی از نوسازی ناوگان راهداری از ظرفیت قانون بودجه کشور و بخشی هم از منابع داخلی این سازمان تأمین شود. رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای با تأکید بر اینکه دولت باید در زمینه نوسازی ناوگان حملونقل بینشهری، برای بخش خصوصی جذابیت ایجاد کند، بیان کرد: برای نوسازی ناوگان حملونقل بین شهری تا پایان سال به سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و دولت باید با اختصاص تسهیلات کمبهره برای نوسازی ناوگان به بخش مسافری، تا حدی این کمبود ناوگان را جبران کند. وی همچنین در همایش هواشناسی جادهای داشتن داده و اطلاعات دقیق و بروز را برای راهدار حرفهای ضروری برشمرد و گفت: در فاصله سالهای ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ قریب به ۸۴ مخاطره طبیعی مانند سیل، زلزله و بارندگیها در کشور رخ داده و بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان خسارت را به شبکه راههای کشور وارد کرده است. امانی؛ با تأکید بر ضرورت بهکارگیری تجارب و شناسایی نقاط بحرانی در محورهای مواصلاتی، افزود: دسترسی به اطلاعات و سامانهها و تجمیع آنها، از وقوع نیمی از مخاطرات جلوگیری کرده و امکان پیشبینی حوادث را پیش از وقوع آنها ممکن میکند. وی ادامه داد: در بخش نگهداری رویه راهها، سالانه دادههای محورهای شریانی اسکن شده و در اتاقهای کارشناسی مورد تحلیل و بررسی قرار میگیرد تا بر مبنای آن، با روشن شدن وضعیت ابنیه راهها، برنامهریزیها و اولویتبندیها مشخص شود. امانی؛ اضافه کرد: بهرهگیری حداکثری از اطلاعاتی که در همایش هواشناسی ارائه میشود و استفاده از اطلاعات سامانهها و تجمیع دادهها از وقوع بسیاری از مخاطرات جلوگیری خواهد شد. امانی؛ جلوگیری از انسداد شریانهای اصلی در زمان بارش نزولات جوی را از خط قرمزهای کاری سازمان راهداری دانست و بیان کرد: بازگشایی محورها و پیشبینی برای انتخاب محورهای جایگزین از موضوعاتی است که باید مورد تأکید قرار گیرد.
گروه راهوشهرسازی -رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور، میانگین عمر ناوگان ماشینآلات راهداری در کشور را بیش از ۲۵ سال اعلام کرد و گفت: نوسازی ماشینآلات راهداری نیازمند ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است. به گزارش مناقصهمزایده، داریوش امانی؛ در سفر به استان اردبیل در جمع خبرنگاران، افزود: پیگیر تأمین منابع از محل اعتبارات […]
دیدگاه بسته شده است.