عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدینطوسی، بقای صنعت خودرو و حضور این صنعت در میان صنایع پیشران را مستلزم ورود به بازار رقابت جهانی دانست. به گزارش خبرخودرو، امیرحسین شامخی؛ با اشاره به تبعات سیاستهای انقباضی در صنعت خودرو که موجب افت تولید خودرو و حذف صنعت خودرو از صنایع پیشران شده است، عنوان […]
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدینطوسی، بقای صنعت خودرو و حضور این صنعت در میان صنایع پیشران را مستلزم ورود به بازار رقابت جهانی دانست. به گزارش خبرخودرو، امیرحسین شامخی؛ با اشاره به تبعات سیاستهای انقباضی در صنعت خودرو که موجب افت تولید خودرو و حذف صنعت خودرو از صنایع پیشران شده است، عنوان کرد: واقعیت این است که در طول سالهای گذشته صنعت خودرو کشور از انواع حمايتهای مادی و معنوی دولتی و از همه مهمتر بازار انحصاری برای فروش محصولات خود برخوردار بودهاند، اما تاکنون موفق به ارائه محصولات قابل رقابت با خودروسازان جهانی نشدهاند. لذا بقای خودروسازی و حضور این صنعت در میان صنایع پیشران مستلزم ورود اين صنعت به عرصه بازار رقابت جهانی است. وی همچنين با اشاره با وضعيت خودروهای داخلی به لحاظ تنوع، کيفيت، ايمنی، استاندارد آلايندگی و ميزان مصرف سوخت و… با محصولات خودروسازان مطرح دنيا، خاطرنشان کرد: در طول سالهای گذشته هزينه اين کاستیها به لحاظ مادی و معنوی توسط مصرفکنندگان پرداخت شده است. وی تصریح کرد: متأسفانه امروزه به محض مطرح شدن موضوع واردات خودرو آن هم با عوارض گمرکی قابلتوجه که قیمت خودرو را تا دوبرابر افزایش میدهد، صنعت خودرو کشور با بحران مواجه میشود. لذا با ادامه شرايط فعلی، یعنی تولید خودرو در بازاری بیرقیب عملاً صنعتی به نام صنعت خودرو نخواهیم داشت. این کارشناس صنعت خودرو، تأکید کرد: مادامی که صنعت خودرو وارد عرصه رقابت جهانی نشود همواره مورد انتقاد مردم خواهد بود، چراکه مصرفکنندگان خودرو دائماً در حال مقایسه محصولات داخلی و خارجی هستند. شامخی؛ در پایان گفت: متولیان صنعت خودرو میبایست با اتخاذ تصمیمات جدی، یکبار برای همیشه به منظور تولید خودرو باکیفیت در سطح استانداردهای جهانی زمینه ورود و صادرات خودرو به بازارهای جهانی را فراهم کنند، در غیر این صورت وضعيت صنعت خودرو به همين صورت باقی خواهد ماند.
دیدگاه بسته شده است.