نشست‌ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اروند با اهالی فرهنگ و هنر آبادان

نشست‌ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اروند با اهالی فرهنگ و هنر آبادان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند با تعدادی از اهالی فرهنگ و هنر شهرستان آبادان دیدار و گفت‌و‌گو کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده، همایون‌قنواتی در این دیدار صمیمانه اظهار کرد: آبادان و خرمشهر دو شهری هستند که در زمینه‌های فرهنگی و هنری […]

نشست‌ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اروند با اهالی فرهنگ و هنر آبادان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند با تعدادی از اهالی فرهنگ و هنر شهرستان آبادان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، همایون‌قنواتی در این دیدار صمیمانه اظهار کرد: آبادان و خرمشهر دو شهری هستند که در زمینه‌های فرهنگی و هنری در استان و کشور تأثیرگذار بوده و هستند. مردم این دو شهر در نسل‌های مختلف افراد مؤثر و کارآمدی را به فرهنگ و هنر کشور معرفی کرده‌اند همچنین نسل جدید نیز باتوجه به وقوع جنگ تحمیلی و سایر مشکلات و کمبود‌ها، توانسته است با ظرافت خاصی رو به جلو حرکت کرده و افتخار آفرینی کند.

قنواتی به تفویض اختیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: ایجاد این اداره کل تجربه جدیدی است و این تفویض اختیار می‌تواند تأثیرات متفاوتی را در منطقه به دنبال داشته باشد و با تعریف استراتژی جدید با همکاری اهالی فرهنگ و هنر گام‌های مؤثری بر خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند به تأثیرگذاری فرهنگ و هنر در جوامع مختلف پرداخت و بیان کرد: اگر سیری به کشورهای مختلف داشته باشیم شناخته شدن این کشور‌‌ها براساس نوع فعالیت‌های فرهنگی هنری است که مردم آن خلق می‌کنند و ما نیز باید با برنامه‌ریزی خاصی در این زمینه، منطقه آزاد اروند را به بهترین شکل معرفی کنیم.

وی ادامه داد: شناخت ویژگی‌ها و توانایی‌های منطقه آزاد اروند از اولویت‌ها این اداره کل در راستای برنامه‌ریزی‌های کلان فرهنگی هنری می‌باشد تا بتوانیم ضمن نیاز سنجی مردم منطقه، برنامه‌هایی تأثیرگذار در سطح ملی و بین‌المللی اجرا نماییم.

قنواتی به اجرای برنامه‌ها در جهت مطالبات مردمی اشاره کرد و افزود: باید مطالعه در سطح فرهنگ و هنر را در راستای ایجاد رویدادهای فرهنگی هنری بالا ببریم و از آنجایی که خوزستانی‌‌ها در زمینه هنرهای مدرن پیش رو می‌باشند باید این خواسته مد نظر و برای آن برنامه‌ریزی خاصی صورت پذیرد.

قنواتی فعالیت‌های فرهنگی هنری را به ۳ ضلع تشبیه کرد و گفت: مردم، هنرمندان و مدیران ۳ ضلع فعالیت‌های فرهنگی هنری می‌باشند که اگر بخواهیم کاری تأثیرگذار باشد باید این ۳ ضلع در کنار هم و مکمل یکدیگر باشند.

وی با بیان این‌که فعالیت‌های فرهنگی هنری باید نشانه‌هایی از فرهنگ منطقه را داشته باشد، بیان کرد: همواره خواسته مردم همیشه در نظر گرفته شود و در آثار فرهنگی هنری باید هویت ملی، منطقه‌ای و شخصی دیده شود و اثرات هنری باید تأثیرات اجتماعی و هویتی خود را به دنبال داشته باشند. همچنین کارهای فرهنگی باید پیوسته و ریشه دار باشند تا تأثیرات اجتماعی بروی مردم به‌خصوص فرزندان ایجاد گردد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند به مراحل تولید یک اثر اشاره کرد و اظهار داشت: برای ایجاد یک اثر فرهنگی هنری چهار حلقه وجود دارد که این حلقه‌ها عبارتند از؛ تحقیق و پژوهش، آموزش، تولید اثر هنری و خریدار کالای فرهنگی هنری، هنرمندان باید تمامی این موارد را در نظر داشته باشند تا بتوانند آثار فاخری را به جامعه ارایه دهند.