دبیر ستاد امر به معروف

کجای دنیا رفع ایراد خودرو آپشن به حساب می‌آید؟

دبیر ستاد امر به معروف، گفت: شورای‌رقابت باید در زمینه افزایش قیمت خودرو پاسخگو باشد. ما از مطالبه‌گران می‌خواهیم ضمن حفظ فرآیند قانونی، در این موضوع ورود جدی داشته و به تبیین بپردازند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از ستاد امر به معروف و نهی از منکر، حجت‌الاسلام طاهری‌آکردی؛ در جلسه معاونان این ستاد، با […]

دبیر ستاد امر به معروف، گفت: شورای‌رقابت باید در زمینه افزایش قیمت خودرو پاسخگو باشد. ما از مطالبه‌گران می‌خواهیم ضمن حفظ فرآیند قانونی، در این موضوع ورود جدی داشته و به تبیین بپردازند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از ستاد امر به معروف و نهی از منکر، حجت‌الاسلام طاهری‌آکردی؛ در جلسه معاونان این ستاد، با انتقاد از قیمت‌گذاری‌های جدید خودرو توسط شورای‌رقابت، این‌گونه اقدامات را عاملی در ناکارآمد نشان دادن نظام دانست. وی درباره نتیجه اقدام شورای‌رقابت به مسئولان هشدار داد و با بیان اینکه چنین اقداماتی مردم را از نظام دلسرد می‌کند، تصریح کرد: آسیب این‌گونه کار‌ها کمتر از اقدامات دشمن نیست. چرا باید برای اضافه شدن چند آپشن، قیمت خودرو تا حدود ۵۰ درصد افزایش یابد؟ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بیان داشت: حتی گزارشات متعدد مردمی داشتیم که برخی از خودرو‌ها دارای ایرادات اساسی بودند و خودروسازان رفع این ایرادات را به‌عنوان آپشن مطرح کرده‌اند. کجای دنیا رفع ایراد خودرو که وظیفه خودروساز است آپشن به حساب می‌آید؟ وی ادامه داد: یک نفر باید جلوی اقدامات خودروسازان و شورای‌رقابت را بگیرد. مگر قرار نبود که طی یکی، دو سال قیمت خودرو استاندارد شود، پس چه شد؟ قیمت استاندارد یعنی اینکه خودروسازان قیمت بازار را کاهش دهند، نه اینکه قیمت کارخانه را به‌گونه‌ای افزایش دهند که به اندازه قیمت بازار شود. بعداً هم ادعا کنند که ما دو نرخ بودن خودرو را از بین بردیم. این مقام مسئول، این‌گونه رفتار‌ها را سبب ایجاد نارضایتی عمومی دانست و گفت: شورای‌رقابت باید مبنای قیمت‌گذاری و افزایش قیمت خودرو را به صورت شفاف برای مردم تبیین نماید. دولت و وزارت صمت تصمیم می‌گیرد که وضعیت بازار خودرو را سروسامان دهد، ولی شورای‌رقابت به نحو دیگری رفتار می‌کند. بلند شدن چنین صدای دوگانه‌ای در حاکمیت جایز نیست. این مقام مسئول، با بیان اینکه یکی از انتقادهای اساسی مردم درباره نحوی تحویل خودرو توسط خودروسازان است، یادآور شد: این‌‌ها در حالی که هنوز به تعهدات چند ماه پیش خود درباره تحویل خودرو عمل نکرده‌اند، خودرو‌ها را احتکار می‌کنند تا بازار را تشنه کنند و راه را برای افزایش قیمت خودرو توسط شورای‌رقابت باز کنند. صدای مردم را چه کسی باید در بحث خودرو بشنود؟ اینکه ما هم بخواهیم درباره این موضوع سکوت کنیم قطعاً ظلم است. تا به حال گزارشات متعدد مردمی درباره بحث خودرو به ما رسیده و ما افراد را به خویشتن‌داری دعوت کرده‌ایم، ولی تا کجا باید مردم سکوت کنند؟ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، قیمت‌گذاری خودرو داخلی براساس قیمت خودرو خارجی را ظلم آشکار عنوان کرد و بیان داشت: مگر خودروهای داخلی از یارانه دولتی، برق، آب و گاز ارزان قیمت و… استفاده نمی‌کند که شما می‌خواهید براساس آنها قیمت‌گذاری کنید؟ کارگر ایرانی درآمد ریالی دارد چرا باید خودرو با قیمت دلاری بخرد؟ وی یکی از اصول اساسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر را پیگیری مطالبات مردم بیان کرد و خاطرنشان ساخت: طی روزهای گذشته ما تماس‌های مکرر مردمی داشتیم که درخواست داشتند ستاد امر به معروف در این موضوع وارد شود. شورای‌رقابت باید در این زمینه پاسخگو باشد. ما از مطالبه‌گران می‌خواهیم ضمن حفظ فرآیند قانونی، در این موضوع ورود جدی داشته و به تبیین بپردازند. دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، گفت: با توجه به حجم مطالبات مردمی و نارضایتی از کیفیت و قیمت خودروهای داخلی و عدم پاسخگویی شورای‌رقابت به‌عنوان متولی قیمت‌گذاری خودرو در کشور، این ستاد پویش مطالبه‌گری از شورای‌رقابت را به آدرس https://asle90.24on.ir/n/6 راه‌اندازی کرده تا مردم با ثبت‌نام در آن اعتراض خود را به قیمت‌گذاری غیرشفاف و غیرمنطقی خودرو اعلام کنند.