رئیس هیأت عامل ایمیدرو، گفت: با اجرای برنامههای بومیسازی، بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار در سه سال گذشته صرفهجویی ارزی به دست آمده است. به گزارش مناقصهمزایده، محمدرضا موثقینیا؛ اظهار کرد: بومیسازی از جنبههای مختلف از جمله مقابله با تحریمها، فناوری و ضرورت توسعه آن، فعال کردن ظرفیتهای خالی صنایع و همچنین […]
رئیس هیأت عامل ایمیدرو، گفت: با اجرای برنامههای بومیسازی، بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار در سه سال گذشته صرفهجویی ارزی به دست آمده است. به گزارش مناقصهمزایده، محمدرضا موثقینیا؛ اظهار کرد: بومیسازی از جنبههای مختلف از جمله مقابله با تحریمها، فناوری و ضرورت توسعه آن، فعال کردن ظرفیتهای خالی صنایع و همچنین کمک به اشتغالزایی در کشور مورد اهمیت است. وی افزود: محور برنامههای بومیسازی این سازمان بر افزایش خوداتکایی، ارتقای توان ساخت داخلی و حرکت به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی استوار است. رئیس هیأت عامل ایمیدرو، خاطرنشانکرد: این سازمان در راستای تقویت و تسهیل افزایش مشارکت سازندگان داخلی و بومیسازی تجهیزات و ماشینآلات مورد نیاز بخش معدن و صنایعمعدنی کشور بهویژه در معادن، شرکتهای فولادی و همچنین حمایت از شرکتهای دانشبنیان و توانمند، اقداماتی را در چند سال اخیر با جدیت پیگیری و عملیاتی کرده است. وی ادامه داد: با اجرای برنامههای بومیسازی و استفاده از ظرفیتها و توانمندیهای داخل، بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار در سه سال گذشته (۱۴۰۱-۱۳۹۹) توسط شرکتهای تابعه ایمیدرو، صرفهجویی ارزی به دست آمده است. موثقینیا؛ ادامه داد: برنامهریزی برای صرفهجویی ارزی به میزان حدود ۷۰۰ میلیون دلار در سال ۱۴۰۲، انجام هماهنگیهای لازم برای تأسیس صندوق پژوهش و فناوری فولاد (با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و با مشارکت شرکتهای فولادی کشور) بهمنظور حمایت از شرکتهای دانشبنیان، سازندگان داخلی و نیز تسهیلگری طراحی، ساخت و تولید داخل، بخش دیگری از برنامه بومیسازی ایمیدرو است. موثقینیا؛ توضیح داد: صندوق پژوهش و فناوری فولاد تا پایان امسال، مجوز ثبت و عملیاتی شدن فعالیت خود را از بانک مرکزی دریافت کرده و برای پوشش ضمانتنامهای تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال فعالیتهای ساخت و تولید داخل را حمایت و پشتیبانی میکند. معاون وزیر صمت، با اشاره به راهبری ایمیدرو برای ساخت داخل ماشینآلات معدنی، گفت: بهعنوان نمونه میتوان به بومیسازی دامپتراک ۶۰ تنی که اکنون به مرحله تولید رسیده اشاره کرد. همچنین بومیسازی دامپتراک ۱۲۰ تنی برقی که از سال گذشته مراحل اجرایی طراحی آن شروع شده است، پیشبینی میشود سال آینده ساخت نخستین نمونه از آن به اتمام برسد.
دیدگاه بسته شده است.