کارشناس صنعت خودرو، گفت: چالش ما در صنعت خودرو، دولتی بودن خودروسازان نیست، بلکه چالش اصلی، نحوه مدیریت بنگاههاست. به گزارش مناقصهمزایده، ابوالفضل خلخالی؛ افزود: خصوصیسازی اگر به صورت صحیح انجام شود، میتواند تأثیر قابلتوجهی در مدیریت صنعت خودرو داشته باشد؛ اما اگر این خصوصیسازی به صورت اشتباه انجام شود میتواند ثمرات منفی داشته باشد. […]
کارشناس صنعت خودرو، گفت: چالش ما در صنعت خودرو، دولتی بودن خودروسازان نیست، بلکه چالش اصلی، نحوه مدیریت بنگاههاست. به گزارش مناقصهمزایده، ابوالفضل خلخالی؛ افزود: خصوصیسازی اگر به صورت صحیح انجام شود، میتواند تأثیر قابلتوجهی در مدیریت صنعت خودرو داشته باشد؛ اما اگر این خصوصیسازی به صورت اشتباه انجام شود میتواند ثمرات منفی داشته باشد. معاون سابق مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت گفت: در کشورهای بزرگ دنیا که در بحث خودرو حرف برای گفتن دارند، خودروسازان دولتی هم داریم بهطوری که در کشور چین حداقل پنج خودروساز بزرگ، دولتی هستند. وی اضافه کرد: در خودروسازان اصلی کشور، مسئله تعارض منافع وجود دارد یعنی دخالت قطعهساز در خودروسازی؛ اکنون قطعهساز در هیأت مدیره خودروساز نقش دارد که این تعارض منافع باید مدیریت شود. این کارشناس صنعت خودرو، گفت: خودروساز چه دولتی و چه خصوصی باشد تا زمانی که این مسئله تعارض منافع حل نشود، چالشی را برطرف نکردهایم؛ زمانی که این مسئله حل شد، با مدیریت صحیح به سود آوری خواهیم رسید بنابراین فقط خصوصی شدن راهکار حل مسئله نیست. وی با اشاره به داخلیسازی در صنعت خودرو، افزود: برای افزایش عمق ساخت داخل نیازمند سیاست گذاری صحیح هستیم تا بتوانیم میزان ساخت داخل را در کشور افزایش دهیم. برای اجرایی شدن این موضوع، وزارت صمت که در حوزه صنعت خودرو سیاستگذار اصلی است اخیرا آییننامهای منتشر کرده و در آن میزان ساخت داخل محاسبه میشود.
دیدگاه بسته شده است.