اما و اگرهای روند برگزاری مناقصه فضای حاشیه‌ای پایتخت

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اما و اگرهای روند برگزاری مناقصه فضای حاشیه‌ای پایتخت معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در مورد فعالیت پارکبان‌‌ها در معابر پایتخت توضیحاتی ارایه کرد. مازیار حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد وضعیت پارکبان‌‌ها با بیان این‌که عملاً از سال ۹۴ تاکنون سازمان حمل و نقل […]

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران

اما و اگرهای روند برگزاری مناقصه فضای حاشیه‌ای پایتخت

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در مورد فعالیت پارکبان‌‌ها در معابر پایتخت توضیحاتی ارایه کرد.

مازیار حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد وضعیت پارکبان‌‌ها با بیان این‌که عملاً از سال ۹۴ تاکنون سازمان حمل و نقل و ترافیک قراردادی با پارکبان‌‌ها ندارد، گفت: ۳۰ هزار فضای پارک حاشیهای در تهران وجود دارد که تنها ۱۵هزار فضا به پارکومتر مجهز هستند که البته نظارت بر نحوه فعالیت آن، براساس قانون برعهده پلیس است.

وی با بیان این‌که روند برگزاری مناقصه ۱۵هزار فضای پارک دیگر باقی مانده در حال برگزاری است، تصریح کرد: با نصب پارکومترهای باقی‌مانده که عوارض آن براساس مصوبه شورای شهر تعیین می‌شود مردم می‌توانند از کیف پول‌های الکترونیک استفاده کرده و عملاً دیگر نیازی به حضور پارکبان نیست.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر پارکبان‌‌ها با شهرداری قرارداد همکاری ندارند پس پول‌هایی که مردم می‌پردازند چه می‌شود؟ گفت: پولی که بابت پارک حاشیه‌ای اخذ می‌شود به حساب خزانه و نه شهرداری ریخته می‌شود؛ البته برخی مراکز عمومی و خصوصی همچون رستوران‌ها پارکبان‌هایی برای خود استخدام کرده و پارک‌های حاشیه آن‌ها را برای مشتریان خود نگه می‌دارند که تعیین تکلیف آن‌ها قاعدتاً در مراجع ذی‌ربط باید صورت پذیرد.

حسینی با بیان این‌که برخورد سلبی صرف جوابگو نیست، گفت: البته با گسترش پارکومتر‌ها در سراسر شهر وجود پارکبان معنا و مفهومی ندارد، هرچند که طی مکاتبه با شرکت شهربان درخواست کردیم که بررسی لازم صورت گیرد تا به تدریج شاهد حذف پارکبان‌ها باشیم.

 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا فعالیت پارکبان‌‌ها غیرمجاز است؟ گفت: از نظر قانونی فعالیت پارکبان بلامانع است؛ اما قانون ذکر کرده است که این افراد مجاز به دریافت پول نقدی نیستند.