یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: حرکت به سمت برقیکردن خودروها یک ضرورت است چون به لحاظ کاهش مصرف بنزین و به لحاظ کاهش هزینههای سنگینی که در حوزه محیطزیست داریم به نفع کشور خواهد بود. به گزارش ایسنا، حجتا… فیروزی؛ با تأکید بر ضرورت حرکت به سمت تولید و استفاده از خودروهای […]
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: حرکت به سمت برقیکردن خودروها یک ضرورت است چون به لحاظ کاهش مصرف بنزین و به لحاظ کاهش هزینههای سنگینی که در حوزه محیطزیست داریم به نفع کشور خواهد بود. به گزارش ایسنا، حجتا… فیروزی؛ با تأکید بر ضرورت حرکت به سمت تولید و استفاده از خودروهای برقی در کشور، بیان کرد: کشور ما به لحاظ زیستمحیطی شرایط خوبی ندارد و در شهرهای بزرگ در برخی از فصول با مشکل جدی آلودگی هوا مواجه هستیم که بر سلامت افراد و سلامت محیط تأثیر میگذارد. وی در ادامه، اظهار کرد: تکنولوژیهای روز در حوزه خودروسازی به سمتی رفته است که دیگر از سوختهای متداول مانند بنزین و گازوئیل استفاده نمیشود. حرکت خوبی در سطح جهانی آغاز شده و در برخی از کشورها عملاً از خودروهای هیبریدی و برقی استفاده خواهد شد. این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در ادامه تصریح کرد: در کشور ما نیز برای استفاده از خودروهای برقی گامهایی برداشته شده است و وزیر صمت هم بر این موضوع تأکید دارد. خوشبختانه در مصوبات مجلس هم بر واردات و تولید خودروهای هیبریدی تأکید شده است و همچنین دولت و خودروسازها در برنامههای خود بر این موضوع تأکید دارند. وی ادامه داد: برخی از خودروسازها که بنده اخیراً با آنها صحبت میکردم برنامههای جدی برای این حوزه دارند ولی همزمان با رفتن به سمت تولید و استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی ضرورت دارد که زیرساختهای آن نیز فراهم شود که بخش عمده آن سهولت استفاده از این خودروهاست که به زیرساختها، نحوه شارژ آنها و در دسترس بودن سکوی شارژ باز میگردد، که هنوز کار جدی در این حوزه شروع نشده است. این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: خودروسازهایی که برای این قضیه انگیزه دارند باید همزمان با واردات خودروهای برقی و هیبریدی، به سمت ایجاد بسترهای تولید آن در داخل و فراهم کردن زیرساختهای آن گام بردارند، بهخصوص اینکه وزارت صمت هم بر تولید این خودروها تأکید دارد. فیروزی؛ افزود: حرکت به سمت برقی کردن خودروها یک ضرورت است چراکه ما اگر هر میزان در این حوزه سرمایهگذاری کنیم هم از لحاظ کاهش مصرف بنزین و سوخت و هم به لحاظ کاهش هزینههای سنگینی که در حوزه محیطزیست و بهداشت داریم به نفع کشور خواهد بود.
به گفته مدیرگروه پژوهشهای فناوری و نوآوری مرکز مطالعات و پژوهشهای بازرگانی وزارت صمت، برای توسعه تولید و مصرف خودروهای برقی در کشور، باید دولت بسته حمایتی همراه با نقشهراه تدوین کند. به گزارش مناقصهمزایده، مجید جلیلی؛ درباره الزامات تولید خودروی برقی در کشور، اظهار داشت: تقویت توان صنعت خودروسازی کشور، کاهش قیمت تمامشده و […]
مدیر مطالعات راهبردی و رسانه گروه سایپا، با بیان اینکه تولید خودروهای برقی نیازمند حمایت سیاستگذاران، اعطای مشوقهای مالی، در نظر گرفتن معافیت مالیاتی و تدوین نقشهراه است، گفت: گروه خودروسازی سایپا برای ورود به صنعت خودروهای برقی و حرکت در این مسیر جهانی، آماده شده است. به گزارش مناقصهمزایده، امیرحسین طیبی؛ در دومین سمینار […]
عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، بر بررسیهای همهجانبه فنی و اقتصادی برای حرکت در مسیر تولید خودروهای برقی و کمآلاینده در کشور تأکید کرد. به گزارش خبرخودرو، امیرحسین شامخی؛ درباره حرکت خودروسازان بخشخصوصی به سمت تولید خودروهای سبز، اظهار داشت: در ابتدا باید گفت؛ عنوان خودروهای سبز که برای خودروهای برقی، هیبرید […]
عضو هیأت مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودروی کشور، گفت: تولید خودروهای برقی و اشاعه استفاده از آنها در کشور، نیازمند نقشهراه مشخص و ایجاد زیرساختهای لازم از جمله ایجاد ایستگاههای شارژ است. به گزارش ایرنا، بابک کریمخان؛ افزود: در هیچ کجای جهان سراغ نداریم که سیاستگذار خودرو بخواهد بهیکباره از تولید خودروهای […]
دیدگاه بسته شده است.