گروه راهوشهرسازی -وزیر راهوشهرسازی، با بیان اینکه نرخ عوارض آزادراه اصفهان-شیراز هنوز مشخص نشده، گفت: اخذ عوارض از جادههای اصلی و بزرگراهها در دستور کار نیست. به گزارش مناقصهمزایده، مهرداد بذرپاش؛ در همایش قیر و آسفالت، درخصوص اخذ عوارض از رانندگان در جادههای اصلی و بزرگراههای کشور، گفت: فعلاً در دستور کار نیست و یکی […]
گروه راهوشهرسازی -وزیر راهوشهرسازی، با بیان اینکه نرخ عوارض آزادراه اصفهان-شیراز هنوز مشخص نشده، گفت: اخذ عوارض از جادههای اصلی و بزرگراهها در دستور کار نیست. به گزارش مناقصهمزایده، مهرداد بذرپاش؛ در همایش قیر و آسفالت، درخصوص اخذ عوارض از رانندگان در جادههای اصلی و بزرگراههای کشور، گفت: فعلاً در دستور کار نیست و یکی از روشهای تأمین مالی است که در حالحاضر تنها از آزادراههای کشور اخذ میشود. به گفته وزیر راهوشهرسازی، هنوز نرخ عوارضی آزادراه اصفهان-شیراز مشخص نشده و مقرر شد یک مقطعی مردم استفاده کنند تا نرخ آن مشخص شود و همچنین عوارضی هم از قطعه دوم آزادراه تهران-شمال اخذ نمیشود و مردم با همان قیمت سابق از این آزادراه عبور میکنند. وزیر راهوشهرسازی، خاطرنشان کرد: اگر موضوع عوارضی را از آزادراههای کشور جدی نگیریم بعد از یک مدت استهلاک میشود و برای توسعه و نگهداشت آزادراهها نیاز به عوارضی است که این امر در تمامی شهرهای دنیا اجرا میشود. بذرپاش؛ با بیان اینکه قیر در تهیه آسفالت یکی از اصلیترین فاکتورها به شمار میرود و معمولاً کیفیت آسفالت از آن متأثر است، گفت: حدود شش میلیون تن تولیدی داریم که چهار میلیون تن آن در مرحله صادرات است که مخالفتی نکردیم و درخواست کردهایم که همواره نیاز بازار داخل تأمین شود تا منجر به افزایش قیمت نشود. وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه میزان قیر رایگان تهاتری در بودجه در نظر گرفته شده، اظهار داشت: در بودجه ٢٠ هزار میلیارد تومان قیر تهاتری در نظر گرفته شده و میزان ٢٠ هزار میلیارد تومان میتوان از قیر استفاده کرد که ۴٩ درصد آن متعلق به پروژههای وزارت راهوشهرسازی و ٢٠ درصد برای پروژههای بنیاد مسکن در نظر گرفته شده است. وزیر راهوشهرسازی، تصریح کرد: برای پروژههای عمرانی راههای روستایی و مسکونی باید قیر مورد نیاز داخل تأمین شود. وی افزود: به این مصوبه ایرادات گرفته شد و من توضیحات لازم را به رئیس کمیسیون ارائه کردم و رفع ابهام شد و امیدواریم این مسیر طی شود و هرچه سریعتر به پروژههای عمرانی قیر مورد نیاز تزریق شود. بذرپاش؛ گفت: باید سازمانهای زیرمجموعه نظارتی بر کنترل قیرها داشته باشند و با تغییر تکنولوژی بتوانند قیرهای اصلاح شده را به مدار راهداری تزریق کنند. در ادامه، مجید کیانپور؛ مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، با بیان اینکه در صورتیکه قوانین و ضوابط تدوین شده توسط سازمان برنامه و بودجه، مرکز تحقیقات و سازمان استاندارد تدوین رعایت شود ۸۰ درصد مشکلات موجود در راههای کشور را برطرف خواهد کرد، اظهار کرد: در زمان حاضر ارتباط مناسبی بین صنعت قیر و آسفالت و محققان برقرار شده و تلاش برای بهسازی قیر و آسفالت در برنامه قرار گرفته است. وی با یادآوری اینکه سالانه شش میلیون تن قیر در کشور تولید میشود، افزود: از این میزان چهار میلیون تن صادر میشود. با توجه به کیفیت بالای تولید قیر ضرورت دارد تا تمرکز بر روی تولید قیر باشد. کیانپور؛ ادامه داد: از آنجاکه بخشی از قیرها وارداتی هستند ضرورت دارد تا قیرهای وارداتی که کاهش کیفیت دارند با کیفیت شده و در انجام پروژهها استفاده شوند. مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، یادآور شد: عمر مفید آسفالت در کشور پنج تا هفت سال است، در حالی که استاندارد دنیا بیش از ۱۰ سال است و باید تلاش کنیم تا به استاندارد جهانی برسیم. کیانپور؛ تصریح کرد: قراردادها باید ضمانت اجرا داشته باشد و این ضمانتها همراه با تضمین کیفیت باشد. با افزایش عمر مفید آسفالت باید به سمتی برویم که تضمین کیفیت سرلوحه اقدامات فنی باشد.
دیدگاه بسته شده است.