معاون حملونقل وزیر راهوشهرسازی، گفت: عوامل متعدد مختلکننده زمان و هزینه تردد در پایانههای مرزی وجود دارند که باید به نحو مناسبی شناسایی و رفع شوند. به گزارش مناقصهمزایده، شهریار افندیزاده؛ از برگزاری۳۲نشست شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور خبر داد و افزود: در این نشست، عملکرد فعلی پایانههای مرزی استان آذربایجانغربی […]
معاون حملونقل وزیر راهوشهرسازی، گفت: عوامل متعدد مختلکننده زمان و هزینه تردد در پایانههای مرزی وجود دارند که باید به نحو مناسبی شناسایی و رفع شوند. به گزارش مناقصهمزایده، شهریار افندیزاده؛ از برگزاری۳۲نشست شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور خبر داد و افزود: در این نشست، عملکرد فعلی پایانههای مرزی استان آذربایجانغربی و چالشها و مشکلات آن به همراه راهکارهای پیشنهادی بررسی شد. دبیر شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور، گفت: هرگونه تصمیمگیری برای ساماندهی پایانههای مرزی اعم از پایانههای در حال بهرهبرداری و در دست احداث و تکمیل، مستلزم تقویت نگاه ملی و فرابخشی از سوی اعضای این شورا، بهعنوان نمایندگان بخشها و دستگاههای مستقر در این پایانه هاست و از آنجا که گردش مستمر آمار، اطلاعات تخصصی و تحلیلهای کارشناسی بین اعضا، موجب ایجاد مبنای واحد تصمیمگیری میشود، این مهم، اساس فعالیت شوراست. افندیزاده؛ تأکید کرد: این دست آمار، اطلاعات تخصصی و تحلیلهای کارشناسی در اختیار متولیان ملی و محلی پایانههای مرزی میباشد. لذا یکی از اولویتهای شورای ساماندهی، برنامهریزی و هماهنگی بازدیدهای میدانی مشترک اعضاء از پایانههای مرزی و بررسی همهجانبه آخرین وضعیت عملکرد، چالشهای موجود و احصاء راهکارها و پیگیری اجرای آنها در چارچوب هماهنگی و همافزایی فرابخشی ایجاد شده به واسطه ظرفیتهای قانونی شورا میباشد. معاون حملونقل وزیر راهوشهرسازی، ادامه داد: پایانههای مرزی نقاطی در شبکه هستند که در بهبود عوامل مؤثر بر مطلوبیت ترانزیت کشور به ویژه زمان و هزینه، بسیار مؤثرند. لیکن در حالحاضر عوامل متعدد مختلکننده زمان و هزینه تردد در پایانههای مرزی وجود دارند که باید به نحو مناسبی شناسایی و رفع شوند. در این صورت، ثبت عملکردهای جدید به مراتب بالاتر از عملکردهای فعلی در پایانههای مرزی صرفاً از طریق اقدامات نرمافزاری و بهبود فرآیندها برای تحقق سالانه ۲۰ میلیون تن ترانزیت از کشور، بهعنوان هدف کوتاهمدت، بدون نیاز به عملیات زیرساختی تکمیلی در این تأسیسات، امکانپذیر خواهد شد. البته از بعد مناسبات حملونقلی با همسایگان، ضرورت دارد که پیشنهادها و راهکارهای کشورمان در زمینه افزایش ظرفیت و عملکرد پایانههای مرزی، به نحو مؤثر از طریق مجاری دیپلماتیک به طرفهای خارجی منعکس و در توافقات و تفاهمات با این کشورها، مدنظر قرار بگیرند، و در این راستا، ترویج نگاه جامع در توافقات حملونقلی و ترانزیتی و هدفگذاری کمّی ارتقای تردد و عملکرد پذیرش در این سو و آن سوی هریک از پایانههای مرزی در قلمروی دو کشور، در دستور وزارت راهوشهرسازی میباشد.
رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای، ایجاد جهش در حوزه ترانزیت کالا را در گروی ارتقای زیرساختها در پایانههای مرزی کشور عنوان کرد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از روابطعمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای، داریوش امانی؛ در دومین نشست کمیته ترانزیت و پایانههای مرزی مرداد ماه ۱۴۰۳، اظهار داشت: با توجه به تشکیل دبیرخانه […]
دیدگاه بسته شده است.